معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون هیج بیماری بر اثر آنفلوانزا در این استان جان خود را از دست نداده و شیوع این بیماری عادی است.
کد خبر: ۸۰۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰ 03 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  جمیل صادقی فر اظهار داشت: افرادی که برای این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و واکسن مورد نیاز نیز به بیماران گروه‌های حساس تزریق شده است.

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری آنفلوانزا در این استان عادی و مطابق روال سال‌های قبل است، افزود: افراد مبتلا با مراجعه به مراکز درمانی بدون هیچ مشکلی تحت درمان قرار می‌گیرند اما خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به آن نقش مهمی دارد.

صادقی فر یادآور شد: هیچ کمبودی در توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها وجود ندارد و همه افراد می‌توانند با تجویز پزشک از این واکسن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی دستگاه تنفسی است که در اثر ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود و علائم این بیماری به طور معمول به طور ناگهانی شروع می‌شود.

به گفته وی، انتشار این بیماری به طور معمول از فرد به فرد و از طریق تماس دست آلوده به ویروس آنفلوانزا و سپس تماس با دهان و بینی فرد منتقل می‌شود.

دکتر صادقی فر توصیه کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و استفاده از دستور پزشک و مصرف داروهای تجویز شده، این بیماری را درمان و با رعایت اصول پیشگیری از انتشار بیماری به دیگران خوداری کنند.

وی تاکید کرد: آنفلوانزا بیشتر علائم تحتانی مانند تنگی تنفس، تنفس های تند و سرفه های بسیار شدید دارد در صورتی که در سرماخوردگی، علائم تنفسی فوقانی مانند اشک ریزی، ریزش آب بینی، عطسه و سرفه های سطحی تر را شامل می شود.

صادقی فر اضافه کرد: همچنین دردهای عضلانی، اسکلتی بسیار شدید، دردهای پشت ساق پاها و سر و گردن، سردردهای بسیار شدید، علائم گوارشی مانند دل درد ،تهوع، استفراغ و احتمالا اسهال از دیگر علائم ابتلا به بیماری آنفلوآنزا است./م

برچسب ها: آنفولانزا ، ایلام ، فوت ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار