معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شناسایی ۵ بیمار مبتلا به ایدز در ایلام از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و گفت: این افراد تحت درمان قرار دارند و خدمات درمانی آنها کاملا رایگان است.
کد خبر: ۸۰۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 02 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ راضی ناصری‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۵ بیمار مبتلا به ایدز در ایلام  شناسایی و تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۲ بیمار با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرکزی استان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه و خدمات درمانی به این افراد کاملا رایگان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار ۳۲۷ تست و در سال‌جاری تاکنون ۸ هزار تست HIV جهت تشخیص ویروس اچ.آی.وی انجام شده که می‌توانند میزان پادتن، پادگن یا آر ان ای شناسایی شود.

وی ادامه داد: در کل کشور نیز ۷۰ درصد آمار مبتلایان به ایدز را مردان و ۳۰ درصد نیز مربوط به بانوان است.

ناصری‌فر تاکید کرد: مردم استان می‌توانند جهت آموزش یا دریافت خدمات در خصوص بیماری HIV به سیستم بهداشتی مراجعه کرده و یا با حضور در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری مرکزی استان ایلام واقع در میدان فاتحان میمک از وضعیت جسمانی خود با انجام آزمایشات مطلع شوند.

وی اضافه کرد: ایدز نوعی بیماری است که از سوی ویروس نقص ایمنی(HIV) و بیشتر با روابط جنسی محافظت نشده، انتقال خون، استفاده از سرسوزن آلوده و همچنین از مادر به فرزند در دوران بارداری، زایمان یا شیردهی امکان انتقال دارد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار