مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم واقع در شهرستان مهران به بخش خصوصی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 01 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده، گفت: این قلعه که در سال ۱۳۲۶ هجری قمری به دستور غلامرضا خان ابوقداره آخرین والی ایلام ساخته شده، در ۲۲ تیر ۱۳۹۷ با شماره ثبت ۲۷۴۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی  افزود: این قلعه ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل به مکان گردشگری دارد و با سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تاریخی و فرهنگی می‌توانیم بخشی از نیازهای شهرستان را در حوزه اقتصاد و اشتغال برطرف کنیم. 

وی گفت:  بر اساس سیاست‌های جدید دولت یازدهم در خصوص توسعه مشارکت بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷ مبنی بر واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی و با پیگیری‌های انجام شده، مراحل واگذاری قلعه تاریخی کنجانچم طی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: بناهای تاریخی از طریق مزایده عمومی به شرکت‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند و به شکل بلندمدت ۱۵ تا ۲۰ ساله واگذار می‌شوند.

شنبه‌زاده با بیان اینکه با واگذاری این اماکن تاریخی به بخش خصوصی، نگهداری، مرمت و احیای این ابنیه با سهولت بیشتری انجام می‌شود، تصریح کرد: بخش خصوصی با حفظ فضای تاریخی و اصلی بنا می‌تواند از این اماکن به عنوان محل‌های گردشگری و اقامتی کوتاه‌مدت برای افراد و گروه‌های گردشگر استفاده کند./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار