معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام در ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب استان به فرمانداری‌های ایلام و دهلران مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۰۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 01 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری اظهار داشت: همه داوطلبان استان ایلام همزمان با سراسر کشور از امروز یکشنبه ۱۰ آذر ماه به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر مهلت دارند برای ثبت‌نام به فرمانداری شهرستان‌های ایلام و دهلران مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبانی که خارج از استان هستند نیز برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند و همچنین کسانی که در خارج از کشور هستند نیز در همه سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر سیاسی جهموری اسلامی ایران ثبت‌نام کنند.

نوذری درباره میانگین سنی داوطلبان هم یادآور شد: سن همه داوطلبان باید بین ۳۰ تا ۷۵ سال باشد و حداقل مدرک تحصیلی برای آنها نیز کارشناسی ارشد یا معادل آن است.

وی تاکید کرد: تمام متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مدت یاد شده به حوزه‌های انتخابیه مورد نظر خود مراجعه کنند و مهلت قانونی ثبت‌نام تا ۱۶ آذرماه دیگر قابل تمدید نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره قبل نشان می‌دهد تنها ۲ بار سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص شده و هشت بار معادل ۸۰ درصد به دور دوم کشیده شده است.

وی تعداد شعب اخذ رای در انتخابات مجلس در این استان را ۵۵۰ شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۶۸ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار است که این تعداد در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان ۵۳۱ شعبه بود.

مجوز فعالیت پنج حزب در ایلام صادر شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین از صدور مجوز فعالیت پنج حزب جدید در استان ایلام خبر داد و گفت: با موافقت وزارت کشور، مجوز پنج شعبه استانی احزاب در استان ایلام صادر شد.

نوذری افزود: شعبه انجمن روزنامه نگاران زن ایران به مسوؤلیت منیژه زیبایی، شعبه انجمن اسلامی مهندسان ایران با مسوؤلیت نوریه ارغند، شعبه جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با مسوؤلیت مهتاب شاهماری، شعبه مجمع نیروهای خط امام(ره) با مسوؤلیت جهانگیر رستم‌زاد و شعبه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با مسوؤلیت عبدالصاحب ناصری موفق به دریافت مجوز شدند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار