مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛
مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون هیچ موردی از فوت بیمار به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزا در سطح استان گزارش نشده است.
کد خبر: ۸۰۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 30 November 2019

 به گزارش تابناک ایلام،محمد کریمیان اظهار داشت: تاکنون هیچ موردی از فوت بیمار به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و نگرانی در سطح استان گزارش نشده است.

وی افزود: واکسن آنفلوآنزا به اندازه کافی در سطح داروخانه‌های ایلام توزیع شده و در این راستا کمبودی وجود ندارد.

مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی ایلام علائم این بیماری را علاوه بر تب شدید، سردرد، درد بدن، احساس خستگی و دردهای عضلانی عنوان کرد و گفت: مبتلایان هنگام عطسه و سرفه باید جلوی دهان خود را با دستمال کاغذی بگیرند تا قطره‌های آلوده به ویروس در فضا پخش نشوند.

وی، با بیان اینکه فصل پاییز و زمستان، معمولا زمان شیوع بیماری‌های ویروسی تنفسی است، خاطرنشان کرد: آنفلوآنزای فصلی به طور معمول از طریق ترشحات و تماس دست، چشم و بینی بیشتر پخش می‌شود و شیوع آن در محیط‌های سربسته بیشتر است و ضرورت دارد که فرد بیمار از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کند.

کریمیان تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر پیشگیری و مهار ویروس آنفلوانزا واکسیناسیون است، زیرا این روش تا شش‌ماه ایمنی بدن را در برابر این ویروس به ویژه برای گروه‌های در معرض خطر افزایش می‌دهد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار