مخترع بسیجی ایلامی، با ثبت دهمین اختراع خود، آغاز این موفقیت‌ها را برگرفته از راه و تفکر بسیجی می‌داند.
کد خبر: ۸۰۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 28 November 2019

به گزارش تابناک ایلام، سالانه تعداد زیادی از انسان‌ها به‌ خصوص کسانی که شغل آنها با  برق مرتبط است، بر اثر برق گرفتگی و خطرات ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهند، لذا وجود وسیله‌ای برای حفظ افراد از آسیب‌های این‌چنینی بسیار مورد نیاز است؛ وسیله‌ای که پیمان کولیوند مخترع بسیجی و جوان اهل دره‌شهر استان ایلام آن را اختراع کرده است.

طراحی و تولید این وسیله و در ادامه، توزیع عمده آن می‌تواند نقش مهم و بسزایی در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از برق‌گرفتگی و حفاظت از جان انسان‌ها داشته باشد. 

این جوان بسیجی ایلامی علاوه بر این اختراع، اثراتی همچون ماسک تنفسی نانو، روپوش پزشکی ضد لک و ضد اشعه «یو وی» و خاک استریل شده با سوپر جاذب آب و مواد معدنی را نیز در رزومه خود دارد.

کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان ویژگی‌های اختراع خود، گفت: این اختراع با وجود قابلیت بی‌نظیر خود از جمله محافظت از جان انسان‌ها در مقابل برق گرفتگی، می‌تواند حفاظت از تجهیزات الکتریکی یک منزل و یا واحدهای تجاری را نیز داشته باشد. 

وی افزود: تاکنون بیش از 60 اختراع داشته‌ام و در این راستا 10 اختراع با پشتیبانی سازمان بسیج علمی کشور به ثبت رسیده است.

این جوان بسیجی ایلامی در ادامه تصریح کرد: می‌شود گفت که آغاز فعالیت‌ها و انگیزه برای اختراعات خود را از مسابقه‌ای که در پایگاه بسیج برگزار شد، گرفتم.

وی یادآور شد: پس از اینکه در آن مسابقه حضور یافتم به این زمینه علاقه‌مند شدم و سرآغازی بر ورود من به دنیای اختراعات شد.

کولیوند با بیان اینکه تمام توان و تلاش یک مخترع بسیجی سربلندی نام ایران است و تمام تلاش خود را در این خصوص خواهد کرد، گفت: خواستار حمایت مسؤولین ارشد استان برای تجار‌ی‌سازی و تولید انبوه اختراعاتمان هستیم.

این جوان مخترع ادامه داد: متاسفانه با بی‌توجهی به نیروهای توانمند داخلی، شاهد آن هستیم که برخی اختراعات خود را به کشورهای دیگر می‌فروشند و بعضا آنها به سرقت نیز می‌رود.

وی با گلایه از اینکه مسؤولین در نمایشگاه‌ها تنها به دادن وعده برای تجاری‌سازی محصولات بسنده می‌کنند، افزود: تنها راه ادامه اختراعات و انگیزه دادن به قشر مخترع در جامعه، کمک به انبوه‌سازی و تجاری‌سازی محصولاتشان است./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار