معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مرز مهران به علت ناآرامی های داخل خاک عراق همچنان برای سفر اتباع ایرانی به کشور عراق بسته است.
کد خبر: ۷۹۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰ 19 November 2019
 

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری اظهار داشت: مرز مهران برای ورود اتباع عراقی به ایران باز و بدون مشکل است اما اتباع ایرانی به علت تحرکات داخل خاک عراق اجازه خروج از مرز را ندارند.

وی افزود: کماکان بنا به سفارش اکید وزارت امور خارجه، مردم با توجه به تحولات اخیر عراق از مراجعه به مرزهای کشور از جمله مرز مهران با هدف سفر به کشور عراق خودداری کنند.

نوذری یادآور شد: از طرف ایران هیچ مشکلی برای تردد وجود ندارد اما عراق در وضعیت نابسامانی برای پذیرش زائران و تجار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش های موجود در عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تامین امنیت آنها را ندارد بنابراین بهتر اینکه زائران و بازرگانان سفر به عراق را به زمان بهتری موکول و از حضور در مرزها خودداری کنند.

نوذری یادآور شد: خروج کامیون و ماشین های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

وی گفت: بیشتر نقاط عراق از جمله شهرهای مذهبی این کشور نظیر کربلا و نجف به علت ناآرامی ها در وضعیت تنش زایی قرار دارند و زائران عتبات عالیات سفر به عراق را به زمان دیگری موکول کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار