با توجه به سخنان مقام معظم رهبری صورت گرفت؛
بدنبال این سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طرح دو فوریتی توقف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین را از دستور کار خارج نموده وبر اجرای طرح هایی برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب پذیر جامعه متمرکز خواهند شد .
کد خبر: ۷۹۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 17 November 2019

تابناک ایلام : به دنبال سهمیه بندی بنزین از بامداد روز جمعه ،شاهد شکل گیری اعتراضات مردمی در جای جای کشور بودیم، برخی از علما نیز با انتشار بیانیه هایی دغدغه خود را از اجرای این طرح اعلام داشتند ،در حالی که این تصمیم در عالیترین سطح کشور در نشست سران سه قوه به تصویب رسیده بود ،اما جریان مخالف دولت با تحلیلی سوگیرانه و برخلاف منافع ملی کشور، این طرح را اقدام  تعمدی  دولت در راستای برانگیختن اعتراضات مردمی قلمداد نموده و در راستای کاهش اعتماد مردم به طیف سیاسی مخالف خود، در فضای مجازی و رسانه ای به صورت گسترده به آن دامن زدند.

بدنبال واکنش های مردمی و برخی اقدامات هدفمند سیاسی، از عصر روز گذشته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب طرح دو یا سه فوریتی بمنظور توقف این طرح را در دستور کار قرار داده و قرار بود این طرح صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

اما امروز مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه مثل همیشه با درایت و تیزبینی، ضمن تایید اتخاذ این تصمیم در نشست سران سه قوه و حمایت از آن، اجرای این تصمیم را خواستار شد و فرمودند:"در این کار سر رشته ندارم و نظارت کارشناسان نیز متفاوت است، اما گفته بودم اگر سران سه قوه تصمیمی بگیرند از آن حمایت می‌کنم. سران قوا با پشتوانه کارشناسی یک تصمیم گرفتند و طبعا باید اجرا شود."

این سخنان معظم له ضمن اینکه بعنوان فصل الخطاب هم می تواند به استمرار گفتمان تخریبی طیف مخالف دولت خاتمه بخشد، وهم بعنوان نقشه راهی مسئولین را برای کنترل وضعیت جاری کشور و کمک به بهبود شرایط یاری رسانده و از سویی از تداوم بگو مگوهای رسانه ای و مجازی توسط یک جریان سیاسی تندور که با وارونه کردن حقایق، آن رابه ابزاری برای تخریب وناکارآمد جلوه دادن دولت و تسویه حسابهای سیاسی تبدیل می کنند، ممانعت به عمل آورد.

بدنبال این سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طرح دو فوریتی توقف اجرای طرح سهمیه بندی بنزین را از دستور کار خارج نموده و بر اجرای طرح هایی برای حمایت بیشتر از اقشار آسیب پذیر جامعه متمرکز خواهند شد .

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تایید این روند به خبرنگار ما گفت : با توجه به سخنان صبح امروز مقام معظم رهبری، طرح دو فوریتی توقف طرح سهیمه بندی بنزین از دستور کار نمایندگان خارج خواهد شد.

جلال میرزایی اظهار کرد: به نظر می رسد نمایندگان باید به سمت طرح هایی حرکت کنند که خروجی آن کاهش فشار بر اقشار مختلف مردم باشد.

وی ادامه داد: بنابراین نمایندگان باید با تشدید نظارتها به گونه ای عمل کنند که وعوه دولت در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه ،منابع حاصل از افزایش قمیت بنزین صرف حمایت از نیازمندان شده و از مسیر خود منحرف نشود .

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: بنده قبلا هم عرض کردم که این طرح مصوبه سران سه قوه و تصمیمی در راس هرم قدرت است، اما متاسفانه برخی افراد با نیات سیاسی می خواهند به هر قیمتی که شده به این نارضایتی دامن زده و از این نمد برای خود کلاهی بدوزند .

نماینده مردم ایلام بیان داشت: انتظار می رود این دوستان با ترجیح منافع ملی کشور بر تعلقات سیاسی وجناحی به سمت تزریق آرامش به جامعه حرکت نمایند، مردم خوب ما بدانند که این طرح سختی هایی را بر مردم تحمیل خواهد کرد، اما این تصمیم با توجه به شرایط کشور ودر سطح کلان کشور اتخاذ شده و باید با طمانینه با آن برخورد شده و از رفتارهای هیجانی و بهره برداری های سیاسی از آن خودداری کرد.

وی ضمن تشکر از مردم فهیم و با فرهنگ استان ایلام گفت: مردم ایلام  با برپایی تجمع اعتراضی مسالمت آمیز و متمایزی، فرهنگ و بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشته و نشان دادند که با ساختارهای سیاسی ضابطه مند شناخت و آگاهی کامل دارند.

میرزایی در پایان با تجلیل از عملکرد دستگاههای انتظامی و امنیتی استان در مدیریت تجمعات اعتراضی استان تصریح کرد: جا دارد از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اداره اطلاعات استان وهمچنین استاندار ایلام بعنوان رییس شورای تامین استان بخاطر عملکرد درستشان در مدیریت اعتراضات تشکر نمایم، بر این باورم که عملکرد خوب آنان در مدیریت بحران می تواند به الگویی برای کل کشور تبدیل شود .

وی ادامه داد: رفتار ضابطه مند همراه با متنانت معترضین ایلامی ، گفتگوی عوامل انتظامی و امنیتی با مردم و مدیریت منحصر به فرد این تجمعات ثابت کرد که دستگاههای امنیتی می توانند با همراهی وهمدلی، حضور در بین مردم و گفتگو با انان قادر به تامین امنیت بدون استفاده از دیگر شیوه های تنش آفرین خواهند بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار