استاندار ایلام؛
استاندار ایلام ضمن اینکه سهمیه بندی بنزین را باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی عنوان کرد آن را به نفع اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و تصریح کرد: اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه نیز بابت گران شدن سوخت یارانه دریافت می کنند.
کد خبر: ۷۹۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 16 November 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تنظیم بازار استان به موضوع سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان جلوگیری از قاچاق سوخت را یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه برخواهد گشت.

وی افزود: با تعریفی که صورت گرفته و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسیده، قرار بر این است که ۱۰۰ درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوارهای مورد نظر توزیع شود.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شده است همه مبالغی که به حساب واریز می‌شود بین خانوارهای گروه هدف که از یک نفر تا پنج نفر هستند(به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان) پرداخت نماید.

سلیمانی دشتکی در ادامه با اشاره به این موضوع که هر لیتر بنزین برای دولت بیش از ۵ هزار تومان هزینه دارد، اضافه کرد: هرچه در مصرف بنزین صرفه جویی شود منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی سپس در ادامه با تاکید بر اطلاع رسانی موضوع سهمیه بندی بنزین گفت: در این خصوص بایست از تمام ظرفیت ها استفاده شود البته برای تبیین و تشریح این موضوع ۴ کمیته صدا و سیما، وزارت کشور، برنامه و بودجه و وزارت نفت در سطح ملی نیز شکل گرفته که در استان ها نیز بصورت متناظر انجام می شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به تصمیمات لازم در خصوص سرویس مدارس در بحث سهمیه بندی بنزین پرداخت و گفت: تمهیدات لازم نیز براساس دستور العمل وزارت کشور در این خصوص اندیشیده شده است.  

وی در ادامه با تاکید بر شفاف سازی بحث سهمیه بندی بنزین توسط دستگاه های ذی ربط، گفت: مسئولان مربوطه در فرصت های مختلف نسبت به این مهم اقدام نمایند تا از تفسیر و تحلیل های غیر واقعی و منفی در این ارتباط جلوگیری شود.  /ع

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار