‍ سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری سیروان:
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیروان از آغاز بذر کاری، بذر پاشی، کپه کاری و نهال کاری در مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای عملیات پروژه های بیولوژیک و بیومکانیک و مدیریتی بخش مرتع در سطح بیش از۲۱۰ هکتار در این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۷۹۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 10 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  محسن وطنی با اشاره به اینکه اجرای این عملیات در بخش مرتع علاوه بر تقویت مراتع و حفظ پوشش گیاهی، از فرسایش خاک جلوگیری و باعث تقویت سفره های زیرزمینی نیز می شود،افزود:عملیات بیولوژیک طیف وسیعی نظیر بذر پاشی، بذر کاری، کپه کاری و حتی نهال کاری و غیره در عرصه های طبیعی این شهرستان به اجرا در می آید.

وی اظهار داشت: از آنجائیکه اجرای این طرح ها با موجودات زنده در ارتباط مستقیم می باشد و نیاز به مراقبت خاص برای تثبیت دارد ، منابع طبیعی سیروان برای حفاظت و قرق حین و بعد از اجرای عملیات برنامه های مختلفی در دست اقدام دارد.

سرپرست منابع طبیعی شهرستان سیروان تصریح کرد: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، عملیات بیولوژیک در حوزه های مختلف آبخیزداری در سطح شهرستان درچند مرحله اجرایی می شود.

وطنی خاطرنشان کرد: بذر پاشی با گونه های مرتعی شبدر قرمز، بروموس در سطح ۱۱۰ هکتار و بذر کاری با گونه های مرتعی توت روباه، یونجه و ماشک در سطح ۵۰ هکتار و کپه کاری با گونه های مرتعی و درختچه ای یونجه، ماشک و بادام تلخ در سطح ۵۰ هکتار که کل عملیات بیولوژیک در منطقه سم خر، کوه قلارنگ از توابع این شهرستان در حال اجراست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار