امروز وبه دنبال سلسله حمیت ها و پیگیری های دلسوزانه مسئولین ونماینده استان برای برداشتن موانع پیش روی اجرای طرح بزرگ پتروشیمی هلیلان با اشتغالزایی بیش از 800نفر بصورت مستقیم ،نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور دکتر میرزایی ،دستگاههای ذیربط وبه ریاست استاندار ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 07 November 2019

تابناک ایلام ::هلیلان با مردمانی نجیب وکم توقع ،علیرغم سطح پایین توسعه در این منطقه بکر وسرشار از مزیتهای مهم اقتصادی در بزنگاههای مختلف حمایت خود را از نظام وکشور به نمایش گذاشته و توسعه نیافتگی و گسل بزرگ طبقاتی نتوانسته است آنان را از مسیر حمایت همه جانبه از مسئولین مملکتی واستانی دلسرد نماید.

اگر چه با گذشت دهه ها از عمر نظام جمهوری اسلامی تغییرات چشمگیری در حوزه رفاهی وخدماترسانی به مردمان خوش طینت این سامان ایجاد شده است ،اما حقیقتا بررسی وضعیت معیشتی ، ارکان توسعه ای این منطقه و اشتغال جوانان تحصیلکرده خوش استعداد این دیار ،برشی کاملا متناقض با اهداف عدالت محور نظام در پیش روی مسئولین محلی وملی قرار می دهد .

با این وجود این مردم پرتلاش هلیلان هستند که با اتکا به داشته های ارزشمند خود توانسته اند در غیاب صنایع پر قدرت ،همچنان روی پای خود بایستند وجلوه ای از توانستن را به نمایش گذاشته واین خطه زر خیز را به بستری برای اقتصاد کشاورزی محور استان مبدل نمایند.

اما در دهه چهارم انقلاب اسلامی ،برای اولین بار در تاریخ ایلام وهلیلان ،شاهد به ثمر نشستن شعارهایی برای رهایی این سرزمین از قید وبند توسعه نیافتگی هستیم،چرا که این روزها همواره خبرهای شادی آفرین وامیدواری کننده ای در حوزه های گوناگون برای توسعه وپیشرفت هلیلان به گوش می رسد.

امروز نماینده دلسوز مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و استاندار فهیم وتلاشگر استان ،توانسته اند دوشادوش هم در پرتو همدلی و همراهی دلسوزانه منشاء حرکتهای بزرگ و امیدبخشی برای هلیلان باشند ،از یک سو پرونده ارتقای هلیلان هفته ها وماههای پایانی خود را سپری می کند از دگر سو احدث مجتمع پتروشیمی هلیلان پر قدرت وبا سرعتی باورنکردنی مراحل نهایی احداث خود را پشت سر می گذارد.

جلال میرزایی وقاسم سلیمانی دشتکی نشان دادند که در سایه با هم بودن وبا حرکت در مسیر همدلی وحدت می توانند راقم اتفاقات بسیار خوشایندی برای استان باشند و تحقق سه وعده مهم و کم نظیر ،سد چناره در چرداول ،پتروشیمی هلیلان وارتقای این بخش در کنار دیگر اتفاقات بزرگ در راه تحقق استان ،نمود عینی ومصداق بارز مزایای این با هم بودن است .

امروز وبه دنبال سلسله حمیت ها و پیگیری های دلسوزانه مسئولین ونماینده استان برای برداشتن موانع پیش روی اجرای طرح بزرگ پتروشیمی هلیلان با اشتغالزایی بیش از 800نفر بصورت مستقیم ،نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور دکتر میرزایی ،دستگاههای ذیربط وبه ریاست استاندار ایلام برگزار شد.

قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز پنجشنبه ۱۶ آبان ماه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که با حضور دکتر میرزایی نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه های دی ربط با موضوع پتروشیمی هلیلان برگزار شد، گفت: ایجاد پتروشیمی هلیلان می تواند بستر و زمینه ساز توسعه در این منطقه محروم از استان باشد.

وی پتروشیمی هلیلان را ارمغان توسعه در این منطقه محروم عنوان کرد و گفت:  امروز اهتمام جدی برای برون رفت هلیلان از محرومیت وجود دارد.

استاندار ایلام بر حذف بروکراسی بر سر راه پتروشیمی هلیلان تاکید کرد و گفت:بایست ظرف یک ماه آینده راه روشنی پیش روی پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.

وی در ادامه از شکل گیری مثلث توسعه برای هلیلان خبر داد و گفت: بحث شهرستان شدن هلیلان، ایجاد پتروشیمی در این منطقه و پایلوت قرار گرفتن این منطقه توسط بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی سه ضلع مثلث توسعه هلیلان را تشکیل می دهد.

سلیمانی دشتکی در ادامه ضمن تشکر از پیگیری‌های دکتر میرزایی که در این نشست حضور داشتند و دیگر نمایندگان استان در پیگیری امور مناطق مختلف استان و به ویژه منطقه محروم هلیلان تاکید کرد: برای انجام کارهای بزرگ نیازمند مشارکت همگانی هستیم و خوشبختانه امروز این هم افزایی برای محرومیت زدایی از منطقه هلیلان با اجرایی شدن این اقدامات مهم وجود دارد. 

در ادامه این نشست دکتر جلال میرزای نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات استاندار ایلام و عوامل دست اندرکار از آماده بودن بستر های لازم برای عبور منطقه هلیلان از محرومیت گفت و تصریح نمود: بحث ایجاد پتروشیمی هلیلان از آنجا حائز اهمیت است که منجر به توسعه کل استان خواهد شد.

وی ادامه داد: کار این پروژه به خوبی پیش می رود و هفته گذشته یک تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام شده که نتیجه کار مثبت ارزیابی می شود. 

گفتنی است در این نشست که عارفی سرمایه گذار پتروشیمی هلیلان نیز حضور داشت، گفت: زمین مورد نیاز برای این پروژه ۱۰۰ هکتار بوده، حداکثر سرمایه گذاری قریب ۱۰۰ میلیون یورو و اشتغال زایی در زمان اجرا تا ۸۰۰ نفر و مدت زمان اجرا این پروژه حدود ۳ سال طول می کشد.

 

در پایان این نشست مقرر شد:با پای کار آمدن همه دستگاه های ذی ربط حداکثر تا ظرف یک ماه آینده راه روشنی مقابل پتروشیمی هلیلان ترسیم شود.همچنین مجوزهای لازم از محیط زیست، امور اراضی و امور آب و ... تا یک ماه آینده صادر شود تا پروزه وارد فاز اجرایی شود

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
من میگم تا سال2500 به بهره برداری برسه...باید هورا بکشیم!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار