مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: با تصویب اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساختاری جدیدی برای این نهاد تعریف‌شده که روندی رو به توسعه را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۷۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 07 November 2019

به گزارش تابناک ایلام، حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» در نشست توجیهی رابطین طرح کشوری «فهما» اظهار کرد: تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ازجمله اعضای کانون‌ها، طرح‌های فرهنگی و هنری و فعالیت‌های انجام‌شده در سطح کانون‌ها، باید در سامانه «سجا»، سامانه ثبت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان «بچه‌های مساجد» ثبت شود.

وی گفت: در روند جدید ثبت‌نام افراد در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به‌عنوان عضو، باید جوانان و نوجوانان عزیز در هر کانونی با مراجعه به سامانه سجا و واردکردن مشخصات فردی و دریافت کدشناسایی در این سامانه اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه با اشاره به فعالیت 75 کانون فرهنگی و هنری مساجد در ایام اربعین حسینی سال جاری در خدمات‌رسانی به زوار، تصریح کرد: بسیاری از کانون‌های فرهنگی و هنری استان در ایام اربعین حسینی بسیار فعال بودند که باید این فعالیت‌ها در سامانه سجا ثبت شود.

چراغی پور با اشاره به فعالیت 306 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان یادآور شد: در سال جاری مجوز تأسیس و راه‌اندازی 25 کانون فرهنگی و هنری جدید برای استان ایلام در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون 2 کانون تأسیس‌شده و ظرفیت تأسیس 23 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف روستایی و شهری این استان باقی‌مانده است.

وی هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی لازم برای ادامه روند ثبت کانون‌ها و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه سجا عنوان کرد و افزود: رابطان کانون‌های فرهنگی و هنری نیز با کسب آموزش‌های لازم برای ثبت‌نام اعضای جدید در کانون‌های فرهنگی و هنری، این آموزش‌ها را سایر مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری استان ارائه خواهند کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه ثبت اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سامانه فهما رویکرد جدید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، اظهار کرد: در این طرح اطلاعات و تمامی فرآیند اجرایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سامانه «فهما» به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح «پایتخت فهما» امسال از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای ایجاد یک رقابت استانی میان کانون‌های مساجد جهت جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد و سوق دادن آنان به فعالیت‌های مسجدی و فرهنگی برگزارشده است.

فهما سامانه ثبت فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار