فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور گفت: همزمان با استان ایلام فعالیت رسمی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در ۲۲ استان کشور از امروز آغاز شد.
کد خبر: ۷۹۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ 06 November 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابراهیم حسن آبادی  در آئین معارفه فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام اظهار داشت: پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دستور کار این یگان قراردارد و با متخلفان و عاملان تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر قانونی اراضی کشاورزی برخورد قاطع خواهد شد.

  وی افزود: سامانه ۱۳۱ پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت از امورج اراضی کشور است تا هرگونه تخلف یا موضوع مرتبط با اراضی از طریق این سامانه گزارش داده شود. 

حسن آبادی یادآور شد: از طریق سامانه ۱۳۱ اخبار و گزارش های مردمی در حوزه تغییر کاربری اراضی دریافت، رصد و پیگیری می شود تا با برخورد جدی و بدون اغماض با متخلفان، میزان تخلف ها در زمینه تغیر کاربری اراضی کاهش یابد.

  وی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان در دستور کار یگان حفاظت اراضی قرار دارد، اضافه کرد: ساماندهی واحدهای گشتی از اولویت های یگان است و ۳۵۵ واحد گشت واکنش سریع برای حفاظت از عرصه های زراعی در کشور فعالیت دارد.

  وی با بیان این که افرادی با عناوین مختلف نگاه به تغییر کاربری اراضی ملی دارند، گفت: قبل از هرگونه تغییر کاربری این افراد با مراجعه به جهاد کشاورزی از مجوز ساخت و ساز برابر قانون اطلاع و سپس اقدام به این امر کنند چرا که قانونگذار برابر ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی، تغییر اراضی کشاورزی را ممنوع کرده است.

   حسن آبادی با بیان اینکه جز در موارد استثناء و بر اساس تبصره یک ماده یک تغییر اراضی به کمیسیون ارجاع و در آن مطرح خواهد شد، افزود: اگر ضرورت تغیر کاربری اراضی احراز شود، تغییر کاربری در کمیسیون بر اساس قوانین انجام خواهد شد. 

فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰قانون حفظ کاربری اراضی با کسانی که آگاهانه و عامدانه اقدام به تغییر کاربری اراضی کنند برخورد قانونی خواهد شد. 

  در پایان این مراسم سرهنگ مجتبی همتی به عنوان فرمانده یگان حفاظت از امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار