رئیس پلیس راه استان ایلام :از اجرای طرح ایمن سازی ترافیکی و آموزش دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری حاشیه جاده توسط کارشناسان آموزش پلیس راه روستایی با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد.
کد خبر: ۷۹۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 04 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده با اعلام این خبر اظهار داشت : هدف از اجرای این آموزش ها، آگاه کردن دانش آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه ، خیابان و جاده ها با وسایل نقلیه و خطرهای ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است .

وی ادامه داد:دانش آموزان مقاطع ابتدایی به دلیل داشتن جثه کوچک و ناتوانی از برداشتن گام های بلند، عدم تسلط در هنگام دویدن و دوچرخه سواری ، بازیگوشی و جُنب و جوش بسیار و محدودیت در میدان دید ، متاسفانه صدمات بسیاری از تصادفات رانندگی را می بینند.

وی گفت : اصلی ترین راهکار پیشگیری از تصادفات برای این دسته از کاربران ترافیک، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و عبور و مرور و ترافیک در بین آنهاست.

این مقام انتظامی در پایان به مربیان و اولیاء دانش آموزان توصیه کرد : مربیان و اولیاء دانش آموزان باید شیوه های درست و ایمن رفت و آمد به مدرسه به عنوان عابر پیاده و رفت و آمد ایمن در راه مدرسه با سرویس مدرسه و وسایل نقلیه را به آنها یاد دهند تا فرهنگ سازی در بین آنها نهادینه شده و به نسل های بعدی منتقل شود.

گفتنی است: روز گذشته با حضور کارشناسان آموزش پلیس راه استان ایلام در شهرستان ایوان تعداد ۶ مدرسه و حدود۳۰۰ نفر از دانش آموزان مورد آموزش قرار گرفتند و در اجرای این طرح ، اقلام آموزشی در بین دانش آموزان توزیع شد ./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار