دبیر کمیسیون کارگری استان ایلام؛
دبیر کمیسیون کارگری استان ایلام گفت: نقش ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در رفع مشکلات کارگری و تلاش برای فعال سازی واحدهای تولیدی مثبت است.
کد خبر: ۷۹۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲ 31 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ فهد کمالوند اظهار داشت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یک ظرفیت بسیار خوب برای آسیب شناسی واحدهای مشکل دار است تا بتواند با پیگیری امور آنها مانع ایجاد مشکلات کارگری در استان شود.

وی افزود: استان ایلام از نظر مشکلات کارگری استانی امن است که بخش اعظمی از آن در نتیجه تاثیرگذاری نشست های متعدد ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی در استان است.

وی بیان کرد: اعتراضات، اعتصاب ها و مشکلات کارگری در شرایط کنونی و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی دستاویزی برای دشمنان است و نباید اجازه دهیم که مشکلی در این زمینه به وجود بیاید.

وی بر رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای تولیدی و تعامل مدیران عامل واحدها با کارگران تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی معوق ماندن دستمزد کارگران برای خانواده های آنان مشکل زا است که امیدواریم با پرداخت به موقع مطالبات کارگران مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی بر فعال سازی کمیسیون های کارگری در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: این کمیسیون ها به ریاست دادستان شهرستان می تواند به موقع به بحث مشکلات کارگری ورود کند و اجازه ندهد که مساله مشکلات کارگری حاد شود.

کمالوند گفت: عقب ماندن چندماه دستمزد برای کارگران در شرایط اقتصادی موجود سخت است و باید مدیران عامل واحدها نسبت به در اولویت قراردادن پرداخت دستمزدها توجه کنند.

وی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با پرداخت بیمه بیکاری به کارگران کمک مناسبی به آنان می کند.

اکنون 70 کارگر کارخانه سولفات پتاسیم ایوان به دلیل تعطیلی کارخانه با پنج ماه معوقات حقوق و بیکاری کارگران مواجه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار