رئیس پلیس راه ایلام خبر داد:
رئیس پلیس راه ایلام از لغزنده بودن جاده های استان ایلام در پی بارش باران خبر داد.
کد خبر: ۷۹۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 30 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: رانندگی در روزهای بارانی نسبت به دیگر روزها دشوار و قدری پیچیده است، خیس بودن زمین، زاویه دید محدود و کاهش سرعت رفت آمد، همگی دست به دست هم می دهند تا طاقت رانندگان پایین آمده و رانندگی در روزهای بارانی برای آنها از کاری لذت بخش به به کاری خسته کننده و دشوار تبدیل شود.

وی افزود: وجود آب در سطح جاده یکی از تهدیدهای بزرگ برای رانندگان است و به همین سبب و به دلیل حضور در فصل پاییز،می تواند آبستن حوادث بسیاری باشد که می طلبد رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کرده و از عجله و شتاب و همچنین رفتن به لاین های مخالف پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام  خاطرنشان کرد: روش صحیح رانندگی در جاده های بارانی کاهش سرعت و زیاد کردن فاصله اتومبیل با سایر خودروهاست و این موضوع در استان ایلام که بیشتر محورها کم عرض و کوهستانی هستند بیشتر صدق می کند.

وی تصریح کرد: در شرایط جوی معمول و به صورت استاندارد ، رانندگان می بایست فاصله سه الی چهار ثانیه ای با خودروی جلوی خود داشته باشند که به هنگام رانندگی در زیر بارش باران این عدد به ۵ ثانیه افزایش پیدا می کند که با این کار علاوه بر داشتن زمان کافی برای عکس العمل در جاده لغزنده از پاشیده شدن آب جاده بر روی خودروی شما هم که موجب حادثه میشود، جلوگیری به عمل می آید.

سرهنگ همتی زاده در پایان با بیان اینکه ، پلیس راه استان ایلام با سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری محورهای مواصلاتی را کنترل و با رانندگان خاطی برخورد می کند به رانندگان توصیه کرد،ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، هنگاهم سفرهای برون شهری از سلامت خودروی خود مخصوصاً بخاری ، برف پاکن و چراغ ها اطمینان حاصل کنند./u

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار