معاون بازسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ایلام گفت: از ابتدای پرداخت بسته‌های حمایتی دولت به سیل‌زدگان تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مالکان واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۹۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ 28 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  رضا اسماعیلی  اظهار داشت: تا کنون ۱۰ هزار و ۶۵۹ پرونده واحدهای سیل‌زده به بانک‌های عامل ایلام ارجاع شده که از این تعداد هزار و ۷۵۱ واحد احداثی، هفت هزار و ۱۴۸ واحد تعمیری و هزار و ۷۶۰ واحد معیشتی بوده است.

وی همچنین از عقد قرارداد پنج هزار و ۷۶۹ واحد (هزار و ۷۸ واحد احداثی، سه هزار و ۷۸۱ واحد تعمیری و ۹۱۰ واحد معیشتی) در بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات خبر داد و یادآور شد: تا امروز هزار و ۵۱۳ مورد آواربرداری، هزار و ۳۰۷ مورد پی‌کنی ساختمان، هزار و ۹۴ مورد آرماتور بندی و اجرای فونداسیون، ۷۷۰ مورد دیوار چینی، ۵۲۱ مورد اجرای سقف و ۲۵۷ مورد نیز به مرحله انجام کار رسیده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل‌زده بازدید و سرکشی می‌کنند، اضافه کرد: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز امسال باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه و زیربخش‌های کشاورزی در استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد./م

برچسب ها: مسکن ، سیل ، وام ، بانک ، استان ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار