رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: برای توسعه رشته قایقرانی در استان ایلام تفاهم نامه ای با استانداری برای استفاده از سدهای چهارگانه ایلام منعقد شد.
کد خبر: ۷۹۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 23 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علیرضا سهرابیان روز چهارشنبه در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات قایقرانی استان ایلام اظهار داشت: بر اساس این قرارداد به منظور فعال شدن این رشته بستر مناسب برای بهره مندی ورزشکاران در ۲ سد دویرج و سیمره فراهم می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از هزینه های جانبی می توان از نیروی های انسانی که در شهرستان های نزدیک این سدها هستند، استعدادیابی صورت گیرد.

رئیس فدراسیون یادآور شد: هم اکنون استان ایلام در این رشته آخرین هیات در کشور است که با مدیریت و برنامه ریزی مناسب این ضعف را پوشش می دهد.

سهرابیان تاکید کرد: خرید قایق ها و تجهیزات برای هیات قایقرانی ایلام انجام و اداره ورزش و جوانان نیز منابع مالی آن را مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه ایلام دارای منابعی است که بسیاری از استان‌های دیگر از آن بی بهره هستند، افزود: در این استان سدهایی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر هستند و باید از آنها نهایت استفاده را برد و فدراسیون نیز برای توسعه این ورزش کمک می کند.

رئیس فدراسیون قایقرانی یادآور شد: ماندن قایق ها در انبار خوشایند نیست و باید این تجهیزات با بستر سازی سدها به منظور توسعه ورزش قایقرانی مورد استفاده ورزشکاران قرار گیرد.

سهرابیان گفت: تاسیس دفتر قایقرانی در استان و فراهم کردن تجهیزات باید در اولویت قرار گیرد تا برنامه ریزی های مناسب در چهارچوب مشخص اجرا شوند.

وی افزود: استان ایلام دارای استعدادهای فراوانی در اکثر رشته های ورزشی ولی با وجود ظرفیت و بستر مناسب از آنها برای توسعه ورزش استفاده نشده و به نوعی آنها را از دست داده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: قایقرانی کشور به دنبال توسعه هیات‌های استانی و شهرستانی است و اکنون برخی از هیات‌های استان ها را نیز فعال کرده ایم.

وی بر جذب حامی مالی از سوی هیات ها و تیم های شرکت کننده تاکید کرد و یادآور شد: رئیس هیات و اعضای مجمع باید تلاش کنند برای تامین هزینه های این رشته منابع مالی جذب کنند.

سهرابیان اضافه کرد: برای استعدادیابی از رده سنی نوجوانان استارت کار زده می شود تا با پرورش آنها برای المپیادها نمایندگانی از استان ایلام نیز حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: قایقرانی تنها فدراسیونی است که تا امروز تمام اردوهای تیم‌ ملی در رده های سنی مختلف را برگزار کرده و برگزاری ۲۱ اردوی ۲۱ روزه در ماه در نوع خود بی نظیر است.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: برای توسعه این ورزش در استان و آموزش این رشته با برگزاری اردو و اعزام مربی های ملی و باتجربه از سوی فدراسیون همکاری لازم به عمل می آید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار