نماینده ایلام در مجلس ؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه مدیریت اربعین امسال که منجر به خلق حماسه‌ای بزرگ شد نتیجه تلاش شبانه‌روزی مقامات ارشد استان، امام جمعه و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی است و در این راه زحمات بسیار زیادی کشیده شد.
کد خبر: ۷۹۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 22 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سلام امینی  در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ایلام با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در خلق این حماسه عظیم در زمان کوتاهی بسیار موفق بودند، اظهار داشت: در مراسم حج که از هزار و ۴۰۰ سال پیش برگزار می‌شود حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر شرکت دارند در حالیکه در کنگره بزرگ اربعین در طول یک ماه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تنها از استان ایلام تردد کردند.

وی تاکید کرد: پذیرایی، ساماندهی و خدمات‌رسانی به این همه زائر در یک فرصت کوتاه زمانی کار آسانی نیست و مدیریت امسال در تردد زائران در استان ایلام و مرز مهران بسیار شایسته است.

وی افزود: افتخار بسیار بزرگی برای استاندار، مجموعه مدیران استان و دستگاه‌ها و نهادهاست که کار بسیار بزرگ و ماموریت بسیار سخت پذیرایی و تامین امنیت این حجم از زائران اربعین را به بهترین شکل به انجام رساندند و ثابت کردند که استان ایلام این توانایی را دارد که تردد این حجم از جمعیت را مدیریت کند.

نماینده ایلام تاکید کرد: حماسه بزرگ اربعین استان ایلام را به عنوان گذرگاه اصلی تردد زوار نه تنها در داخل کشور بلکه به کشورهای همسایه و جهان شناساند زیرا در بین زوار، زائرانی از کشورهای مختلف نیز از این مرز تردد داشتند.

امینی گفت: مرز مهران در انتخاب زائران برای تردد به عتبات عالیات و شرکت در کنگره عظیم اربعین، پیشانی مرزهای کشور و انتخاب اول است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اربعین باید در دست مدیران استان باشد، افزود: سال‌های ابتدایی این اجازه به استان داده نمی‌شد اما امسال مدیریت اربعین در اختیار استان بود و دیگر افراد در هر سطحی از کشور حمایت و پشتیبانی می‌کردند و این اتفاق بسیار زیبایی بود که امسال در مراسم اربعین رخ داد.

وی یادآور شد: تا کنون تجربه‌های خوبی در زمینه مدیریت تردد زائران اربعین کسب شده است و مسئولان سایر استان‌ها برای الگوگیری از این مدیریت‌ها به مسئولان استان مراجعه کرده و خواستار استفاده از این تجربه‌ها شدند.

نماینده ایلام تاکید کرد: باید به مردم استان ایلام دست مریزاد گفت که همراهی بسیار بالایی داشتند و افتخار داشتندکه میزبان شایسته زوار امام حسین(ع) باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار