رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲۱ هزار و ۲۶۶ نفر از زائران اربعین حسینی در طول دو هفته گذشته در مرز مهران خدمات درمانی و بهداشتی دریافت کردند.
کد خبر: ۷۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 21 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: این افراد از ۱۳ تا ۲۷ مهرماه به مراکز درمانی شامل اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و خدمات درمانی مورد نیاز دریافت کردند.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۷۹۱ نفر به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، درمان و ترخیص شده‌اند و یک هزار و ۱۲۱ نفر نیز برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی بستری شده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین از تعداد افراد بستری شده ۳۴۷ نفر در بخش‌های ویژه بستری شده و تعداد ۸۸۷ عمل جراحی نیز در مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچنین از آمار کل خدمات ارائه شده به زائران در حوزه درمان، یک هزار و ۳۷۰ مورد مربوط به سوانح رانندگی و تعداد ۱۱۹ هزار و ۸۹۶ مورد مربوط به خدمات اورژانس و مورد نیاز زائران بوده است.

دکتر کریمیان اضافه کرد: در حوزه اورژانس ۱۱۵ نیز در مدت زمان ذکرشده ۹۰ هزار و ۲۷۸ مورد خدمت انجام شده که ۸۵ هزار و ۳۷۶ مورد مربوط به مراجعه حضوری، ۴ هزار و ۸۰۲ مورد فراخوان آمبولانس و ۹۱ مورد نیز فراخوان بالگرد بوده است.

دکتر کریمیان اظهار داشت: همچنین از آمار کل خدمات اورژانس، یک هزار و ۲۲۲ مورد مربوط به سوانح رانندگی و ترافیکی و ۸۹ هزار و ۵۶ مورد مربوط به سایر خدمات اورژانسی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآورشد: از تمام خدمات حوزه اورژانس، سه هزار و ۴۴۸ مورد مربوط به اعزام بیماران و مصدومان سوانح رانندگی و ترافیکی جهت دریافت خدمات درمانی تخصصی‌تر بوده است.

در ایام اربعین امسال هشت فروند بالگرد، هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مستقر شدند و تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایلام نیز به زوار خدمات درمانی ارائه دادند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار