معاون توسعه، ‌مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:
معاون توسعه، ‌مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: 8 هزار ناوگان اتوبوسی حمل و نقل کشور در ایام اربعین در مرز مهران مشغول جابه‌جایی زائرین هستند.
کد خبر: ۷۹۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 21 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد تیموری معاون توسعه، ‌مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در ایلام گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی کشور ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس است که ۱۱ هزار این تعداد در ایام اربعین در مرزهای چهارگانه کشور فعال هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین تردد زائرین از مرز مهران در ایام اربعین انجام می‌شود  حدود ۷۰ درصد ناوگان اتوبوسی حمل و نقل کشور معادل ۸ هزار از این تعداد در مرز مهران مشغول جابه‌جایی زائرین هستند.

معاون توسعه، ‌مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان کرد: در پایانه چهارگانه تهران به‌طور متوسط روزانه ۲۴۰۰ سرویس‌دهی توسط حمل و نقل عمومی انجام می‌شود در حالی‌که در پایانه برکت مهران در یک روز( ۱/۵ برابر) این خدمات‌رسانی  با ۳ هزار و ۴۷۳ دستگاه اتوبوس به زائرین انجام شد.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد جابه‌جایی بار و مسافر در راه‌های کشور توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تحت پوشش این سازمان انجام می‌شود.

تیموری اضافه کرد: هم‌اکنون در بخش حمل و نقل کشور بیش از ۶۰۰ هزار راننده حرفه‌ای دارای کارت هوشمند بوده و بیش از ۴۶۰ هزار خودرو در ناوگان حمل و نقل در قالب ۳۰۰ شرکت حمل و نقل بار و مسافر عهده‌دار جابه‌جایی کالا و مسافر در راه‌های کشور هستند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار