استاندار ایلام در گفتگو با تابناک ابلام مطرح کرد :
استاندار ایلام : ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه درمان تصریح کرد : امسال به خاطر تلاش همه جانبه مسئولان در امداد و نجات و درمان هم پیشگیری های خوبی صورت گرفت و بیماری خاصی شیوع پیدا نکرد،رضایتمندی از کار خدمات و درمان بالاست.
کد خبر: ۷۹۰۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 20 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛امروز استاندار ایلام به روال روزهای همیشه ودر کنار مدیریت امور مربوط به رتق وفتق زائرین اربعین و همچنین شرکت در جلسات بررسی مسایل ومشکلات مربوط به این حوزه ،ضمن بازدید از روند خدمات رسانی دو موکب بزرگ آستان قدس رضوی و مردمی شمیرانات ،از فعالیت درمانی دانشگاه علوم پزشکی ،هلال احمر ومدیریت درمان تامین اجتماعی نیز بازدید به عمل آورده واز نزدیک در جریان فعالیتهای درمانی این سه دستگاه به زائرین اربعین قرار گرفت.

نکته حالب توجه در بازدید امروز ،دیدار چهره به چهره وگفتگوی استاندار با زائرینی بود که به علت کسالت در مراکز درمانی به صورت موقت بستری شده و تحت درمان اکیپ های پزشکی ودرمانی قرار داشتند .

استاندار ایلام در پایان این بازدید در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک به تشریح بخشی از فعالیتها وخدمات  صورت گرفته  به زائرین پرداخت وگفت: در مرز مهر تاکنون حدود 3 میلیون و 800 هزار تردد داشته ایم وخدمت رسانی به این جمعیت عظیم کار بسیار سختی است.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد :همکاران علوم پزشکی، امداد و نجات هلال احمر و هم بیمه خدمات درمانی و مدیریت درمان تامین اجتماعی بسیار خوب کار کردند و هم در رفت و هم برگشت خدمات بی نظیری ارائه دادند.

وی ضمن قدردانی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه درمان تصریح کرد : امسال به خاطر تلاش همه جانبه مسئولان در امداد و نجات و درمان هم پیشگیری های خوبی صورت گرفت و بیماری خاصی شیوع پیدا نکرد،رضایتمندی از کار خدمات و درمان بالاست.

 سلیمانی دشتکی افزود: از ارکانی که خوب توانست در ایام اربعین خدمات رسانی کند بخش امداد و نجات و بهداشت و درمان و تامین اجتماعی بودند،مضافا اینکه در اربعین امسال درمانگاه های سپاه، ارتش و بخش خصوصی نیز همکاری بالایی داشتند.

 استاندار ایلام ادامه داد: البته باید آسیب شناسی کنیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم و در سال های آینده باید این مشکلات را برطرف کنید.

 رییس ستاد اربعین استان ایلام با تشریح آمار تردد زائرین گفت :تا دیشب حدود 1 میلیون و 600 هزار ورودی و 1 میلیون و 700 هزار خروجی داشتیم و اگر با ترددهای محرم محاسبه کنیم جمع آنها به سه میلیون و 700 هزار نفر خواهد شد.

وی میزان تردد تا قبل از ظهر امروز را  نزدیک به 80 هزار نفر اعلام کرد وگفت :پیک تردد در اربعین امسال به 326 هزار نفر در یک شبانه روز رسید.

سلیمانی دشتی با یادآوری اینکه جمع ترددها در مهران به 4میلیون نفر خواهد رسید بیان داشت : امسال  جمعیت ما بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر بیشتر از سال قبل شد اما بااین وجود  هیچ یک از مشکلات سال قبل را در حوزه های حمل ونقل ،درمان وخدمات رسانی به زائرین  نداشتیم.

 وی با تجلیل از همکاری وهم افزایی همه دستگاههای مسئول خاطرنشان کرد : همه ی مسئولین و مردم کمک کردند و ارکان نظام و رسانه ها دست به دست هم زدند و ساز مخالف نداشتیم و هر نقصی بود به سرعت برطرف شد.

نماینده عالی دولت دراستان  با تشریح گامهای برداشته شده در حوزه اربعین بیان داشت :گام بعدی آمده سازی زیرساخت ها بود که به سرعت پیش رفت، ولی باز هم بخشی برای سال آینده باقی ماند.

 استاندار ایلام افزود : به رغم افزایش چشمگیر ترددها از مرزمهران ،خدمات رسانی، آب، غذا، دارو ، درمان و حمل و نقل از نکات مهم  در اربعین امسال بسیاربود که سال های قبل در همه ی این مسائل مشکل داشتیم.

 وی با برشمردن مشکلات آتی در حوزه خدمات رسانی در زائرین اربعین گفت: ما در آینده مشکلاتی خواهیم داشت از جمله سایه بان با توجه به گرمای هوا و سرویس های بهداشتی، نواقص و مشکلات را احصا کرده ایم و تلاش داریم که برطرف شود.

رییس ستاد اربعین با اشاره به مقوله حمل ونقل زائرین در اربعین امسال گفت :نقطه ی قوت امسال اکثر زوار با خودروهای شخصی سفر کردند و بالای یک میلیون تردد خودرو در مهران داشتیم.

استاندار ایلام ثبت رکورد تردد حجم بالایی از اتوبوس رادر  پایانه مسافری مهران بی نظیر قلمداد کرد وگفت:3 هزار و 475 اتوبوس در یک شبانه روز در مرز مهران تردد داشتند که این رکوردی مهم  در سطح کل کشور به حساب می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار