مدیرعامل جمعیت هلال استان ایلام:
مدیرعامل جمعیت هلال استان ایلام گفت: با شدت گرفتن موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران، ۱۸ هزار زائر در این استان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۷۸۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 20 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین عارفی افزود: با توجه به موج باگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات و به منظور فراهم کردن زمینه اسکان آنها علاوه بر اردوگاه اسکان اضطراری، ۱۰ چادر راب هال فضای باز در پایانه برکت شهر مهران نیز به موکت و پتو تجهیز شده است.

وی به امدادرسانی به زائران اشاره و اظهار کرد: از ابتدای طرح امداد و نجات اربعین از ۱۳ مهر ماه تا امروز ۱۴ هزار و ۲۰۵ نفر دچار حادثه شده و ۳ هزار و ۹۰۹ نفر نیز مصدوم شدند.

عارفی با اشاره به اینکه ۴۳ حادثه جاده‌ای تاکنون در سطح استان توسط این جمعیت امداد رسانی شده است، اظهار کرد: این تعداد مصدوم تاکنون در حوادث جاده ای و غیر جاده ای توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان امداد رسانی شدند.

عارفی بیان کرد: از این تعداد مصدومان ۶۲ نفر با بالگرد و آمبولانس های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی به صورت سرپایی مداوا شده و متاسفانه ۱۳ نفر نیز در این حوادث فوت شدند.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۷۹۷ نفر از زائران هم به صورت رایگان از خدمات تست قند خون و فشار خون در پایگاه های هلال احمر بهره مند شدند.

وی افزود: همزمان با طرح امداد و نجات اربعین از ۱۳ مهر ماه تاکنون ۱۸ هزار و ۲۱۵ زائر توسط هلال ایلام اسکان داده شدند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار