داریوش قنبری به «تابناک» خبر داد؛
قنبری در ادامه درباره ایده برخی ا اصلاح‎طلبان پیرامون تشکیل پارلمان اصلاحات اظهار کرد: به نظر می‎رسد، آنچه از سوی برخی دوستان پیرامون تشکیل پارلمان اصلاحات مطرح می‎شود، ایده و نظری مشابهه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان است و حضور دو نهاد مشابهه در ساختار یک جریان سیاسی بدون شک به صلاح نیست.
کد خبر: ۷۸۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 16 October 2019

در حالی که هنوز اختلاف نظر درباره تعیین مکانیزم انتخاباتی اصلاح طلبان در اردوگاه این جریان جاری است و برخی احزاب که کمتر به بازی گرفته شده اند، خواستار به حداقل رساندن نفوذ و حضور چهره های شاخص جریان اصلاحات در ساز وکار انتخاباتی و پررنگ کردن نقش احزاب در این فرآیند هستند، برخی اصلاح طلبان از تعیین و نهایی شدن این ساز و کار انتخاباتی خبر می دهند و تأکید می کنند، این روند با تأکید و تأیید بزرگان جریان اصلاحات شکل گرفته است.

«داریوش قنبری» نماینده سابق ایلام در مجلس و عضو ارشد حزب مردم‎سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» درباره اختلافات این روزهای برخی از احزاب اصلاح‎طلب با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان در آستانه انتخابات مجلس شورای اظهار کرد: مباحثی که این روزها در بدنه اصلاح‎طلبان و در بین احزاب این جریان سیاسی مطرح می‎شود در آستانه انتخابات مهمی چون مجلس شورای اسلامی امری طبیعی است.

وی افزود: اینکه برخی از جریانات سیاسی آن هم در جناح رقیب درصدد دامن زدن به این اختلافات هستند، بدون شک رویکردی قابل قبول نیست و نباید به آن توجه کرد.

عضو حزب مردم سالاری تصریح کرد: اینکه عملکرد شورای عالی اصلاح‎طلبان در برخی موارد از سوی احزاب و جریانات سیاسی در پاره‎ای از موارد مورد نقد جدی قرار گرفته، روندی طبیعی است، چون هر ساختاری بدون شک در کنار مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که نمی‎توان آن را کتمان کرد.

قنبری خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان از ابتدا با هدایت و خط و مشی که از سوی بزرگان این جریان اتخاذ شده است، مسیر خود را در انتخابات مجلس و ریاست‎جمهوری طی کرد. از این روی، این رویه بدون شک باید در انتخابات آینده نیز لحاظ شود.

وی تأکید کرد: شورای عالی سیاستگذاری متشکل از چهره‎ها و شخصیت‎های برجسته و قابل اعتمادی در بدنه اصلاح‎طلبی است؛ اما این موضوع باید لحاظ شود که بدون پشتوانه و راهنمایی افراد و بزرگان این جریان سیاسی، نمی‎توان یک سازوکار مشخصی را برای انتخابات در نظر گرفت.

این چهره سیاسی اصلاح‎طلب گفت: آن طور که بنده اطلاع دارم، هم اکنون مجموعه‎های اصلاح‎طلب با هدایت بزرگان این مجموعه در حال تهیه و تنظیم یک سازوکار مناسب در راستای نحوه ورود به انتخابات مجلس هستند. از این روی، باید صراحتا اعلام کرد که اصلاح‎طلبان با یک رویکرد مشخص برای حضور در انتخابات آینده گام برمی‎دارند.

قنبری در ادامه درباره ایده برخی اصلاح‎طلبان پیرامون تشکیل پارلمان اصلاحات اظهار کرد: به نظر می‎رسد، آنچه از سوی برخی دوستان پیرامون تشکیل پارلمان اصلاحات مطرح می‎شود، ایده و نظری مشابهه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان است و حضور دو نهاد مشابهه در ساختار یک جریان سیاسی بدون شک به صلاح نیست.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به رویکردهایی که در حال حاضر در شورای عالی سیاستگذاری وجود دارد دوستان در بدنه احزاب و جریانات سیاسی زیرمجموعه اصلاح‎طلبان سازوکار فعلی را برای حضور در انتخابات مجلس در نظر بگیرند و براین اساس برنامه‎های خود را طراحی کنند.

عضو حزب مردم‎سالاری خاطرنشان کرد: رویکردهای خوبی با هدایت بزرگان اصلاح‎طلب در بدنه این جریان سیاسی در حال رخ دادن است از این رو بدون شک مشخص است که بدون بزرگان اصلاح‎طلبی و هدایت آنها مسیر انتخابات برای اصلاح‏طلبان دشوار خواهد بود.

در حالی خبر از تمدید مأموریت شورای عالی سیاستگذاری به عنوان ساز و کار انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 آمده است که همچنان برخی اصلاح طلبان اعتقاد دارند، باید «پارلمان اصلاحات» به عنوان جایگزین شورای عالی به کار گرفته شود، چون این شورا در انتخابات مجلس و شورای شهر نتوانسته از حیث انتخاب چهره هایی که به کار جریان اصلاحات بیایند، خوب عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار