معاون استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران:
معاون استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران گفت: روز گذشته ۲۱۱ هزار و ۶۳۰ نفر از مرز مهران تردد کردند.
کد خبر: ۷۸۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 16 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی افزود: از بامداد روز گذشته تا ساعت ۲۴، ۶۱ هزار و ۲۳۸ زائر ایرانی از مرز مهران خارج و ۱۴۷ هزار و ۹۷۹ نفر نیز وارد شدند.

وی ادامه داد: زائران خارجی نیز روز گذشته ۹۸۹ خروج و یک هزار و ۴۲۴ نیز ورود در مرز مهران ثبت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: از ساعت ۲۴ روز گذشته تا ساعت هشت صبح امروز نیز ۵۴ هزار نفر از مرز مهران وارد و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز خارج شدند.

کرمی اضافه کرد: در مجموع از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و ۶۸۸ هزار و ۷۸۹ نفر از مرز مهران خارج و ۷۲۵ هزار و ۳۵۶ نفر وارد شده اند.

وی با اشاره به آمار ورود و خروج زائران در سال گذشته از مرز مهران یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته کل آمار خروج زائران از مرز مهران در این مدت ۹۰۲ هزار و ۶۹۳ نفر و کل آمار ورود زائران ۹۷ هزار و ۴۴۲ نفر بود.

وی ادامه داد: همچنین جمع کل تردد در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۱۴۲ نفر بوده که امسال ۱۴۱ درصد رشد داشته است.

کرمی با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران اربعین حسینی از عراق امسال زودتر آغاز شده است، اظهار داشت: تدابیر لازم برای خدمات رسانی به زائران در پایانه مرزی و شهر مهران اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: تعداد کافی اتوبوس برای انتقال زایران از پایانه مرزی به پایانه برکت و پارکینگ بزرگ اربعین اختصاص یافته تا زائران بدون مشکل به این دو پایانه منتقل شوند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می‌شوند.

هم اکنون در کنار تردد زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار