کد خبر: ۷۸۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 15 October 2019

تابناک ایلام ::سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند آمدنیوز طی «عملیاتی پیچیده و چند وجهی» از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد. روابط عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه خود با اشاره به جزئیات دستگیری زم تصریح کرد: سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگرد‌های ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را مدیریت کرد و فریب داد و «روح ا... زم» سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند «آمدنیوز» را که در سال‌های اخیر با هدایت، تأمین و پشتیبانی مستقیم آنان و نیز حمایت ضد انقلاب خارج نشین و عوامل داخلی آن ها، به عنوان یکی از آبشخور‌های محوری دشمن، عملیات روانی گسترده‌ای برای اختلاف افکنی در ارکان نظام اسلامی، ایران هراسی، دروغ پردازی، القای شبهه در نسل جوان نسبت به عقاید و باور‌های دینی و تبلیغ و فراهم‌سازی زمینه‌های اقدامات خشونت بار و تروریستی، ایجاد آشوب و ناآرامی در کشور را اداره می‌کرد، به داخل کشور هدایت و بازداشت کند.

این بیانیه افزود: نام برده به رغم این که تحت هدایت سرویس اطلاعاتی فرانسه و حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتبط با سایر سرویس‌های اطلاعاتی قرار داشت و به صورت شبانه روزی با روش‌های پیدا و پنهان و در پوشش‌های گوناگون و چند لایه‌ای مورد حفاظت قرار می‌گرفت، در دام فرزندان ملت ایران در سازمان اطلاعات سپاه افتاد. خبرگزاری فرانسه نیز در توئیتر خود در خبری فوری نوشت: ایران اعلام کرد فردی را که توسط دستگاه اطلاعاتی فرانسه هدایت می‌شده دستگیر کرده است.


زم در کجا بازداشت شده است؟
در همین باره یک کانال تلگرامی هم درباره جزئیات دستگیری زم مدعی شد که او و چند تن از همکارانش سفری به یکی از کشور‌های همسایه ایران داشتند و در آن کشور او و همراهانش با تمام دستگاه‌هایی که داشته اند شامل تبلت، تلفن هوشمند، رایانه و... در اختیار پاسداران سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفتند.
از سوی دیگر به گزارش ایرنا، خبرگزاری مهر نیز نوشته است که روح الله زم، خارج از ایران بازداشت و بعد از دستگیری، به داخل کشور هدایت شده است. پس از انتشار خبر دستگیری زم، کانال تلگرامی آمدنیوز هم خبر دستگیری او را منتشر کرد تا مشخص شود علاوه بر دستگیری ادمین این کانال، پاسداران گمنام امام زمان (عج) توانسته اند مدیریت و احتمالاً مرتبطان داخلی و خارجی این کانال را نیز شناسایی کنند و تحت رصد خود قرار دهند.
اولین جمله زم پس از دستگیری
پایگاه خبری راه دانا هم در خبری ادعا کرد: پس از به دام افتادن روح الله زم توسط نیرو‌های امنیتی، وی خطاب به آن‌ها می‌گوید: قطعا شما از سپاه هستید... هیچ کس به جز سپاه پاسداران توان و قدرت دستگیری مرا نداشت!
روح الله زم کیست؟
روح الله زم که پدرش از روحانیون شناخته شده است و در دهه ۷۰ مسئول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود، از عناصر فعال در فتنه سال ۸۸ بود که پس از محکومیت در دوره مرخصی از کشور گریخت و به فعالیت رسانه‌ای و تبلیغی علیه نظام پرداخت. او با راه اندازی کانال معاند آمدنیوز به درج اخبار کذب و جعلی درباره تحولات کشور و برخی مسئولان و دستگاه‌های کشور اقدام می‌کرد. او پس از فرار از کشور به مالزی و سپس به فرانسه رفت و اقامت این کشور را دریافت کرد. زم در جریان اغتشاشات دی ماه سال ۹۶ نیز نقش فعالی داشت و به طور رسمی آموزش ساخت و استفاده از بمب‌های آتش زا و دیگر ادوات ممنوع را در کانالش منتشر می‌کرد. در آن مقطع زمانی با اعتراض علنی وزیر ارتباطات کانال او برای چند ساعت بسته شد، اما با ساخت کانالی مشابه و انتقال اعضای کانال سابق به کانال جدید، به فعالیت‌های خرابکارانه خود به صورت آزاد در پیام رسان تلگرام ادامه داد.
محمدعلی زم: در جریان جزئیات دستگیری پسرم نیستم
از سوی دیگر حجت الاسلام محمدعلی زم پدر مسئول آمدنیوز هم در پاسخ به سؤال انصاف نیوز مبنی بر این که آیا در جریان آمدن فرزندش به ایران بوده است یا نه، گفت: من اصلا در جریان جزئیات نیستم و کلیت موضوع را هم از زیرنویس تلویزیون خبردار شدم. ما تقریبا با ایشان در این مدت‌ها حالت قهر داشتیم و گاهی نصیحت و پیغامی برایش می‌فرستادیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار