سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام:
سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام گفت: از روز گذشته تاکنون یک هزار و ۲۸ زائر خارجی از مرز بین المللی مهران وارد کشور شده و ۷۸۰ زائر خارجی نیز از این مرز به عتبات عالیات سفر کرده اند.
کد خبر: ۷۸۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 15 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ آیت قیصربیگی اظهار داشت: این زائران خارجی از کشورهای همسایه بوده که برخی از آنها از سایر مرزها به عتبات عالیات رفته بودند اما برای بازگشت مسیر مهران را با توجه به مزیت هایی که دارد، برای ورود خود انتخاب کرده اند.

وی اضافه کرد: روند ورود زوار به کشور از طریق مرز مهران رو به افزایش است و اکنون آمار خروج در حال کاهش است و بزودی در آستانه اربعین شاهد پیک ورود زوار به کشور از طریق این مرز خواهیم بود.

سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام افزود: تا ساعت هشت صبح امروز ۸۰ هزار نفر از طریق مرز بین المللی مهران تردد داشته اند که از این آمار ۲۶ هزار نفر خروجی و ۵۴ هزار نفر ورودی به ثبت رسیده است.

قیصربیگی گفت: همچنین روز گذشته ۲۲۱ هزار و ۴۵۴ زائر از مرز مهران تردد داشته اند که از این آمار ۱۲۷ هزار و ۳۱۵ نفر از این تعداد ورود و ۹۲ هزار و ۱۵۱ نفر از کشور خارج شده اند.

وی اظهار داشت: استاندار ایلام به رغم سفرهای متعدد به مرز مهران و بررسی وضعیت تردد زوار از روز گذشته به صورت کامل در مرز مهران مستقر شده و فرماندهی ستاد اربعین استان را بر عهده گرفته و این استقرار تا پایان اربعین در این شهرستان ادامه دارد.

وی افزود: به دستور استاندار به رغم همه نارسایی ها یک مکان در شهر مهران و یک مکان نیز در پایانه مرزی مهران به عنوان محل اسکان و کار خبرنگاران در اختیار خبرنگاران رسانه های استان قرار گرفته تا آنان بتوانند با سهولت بیشتری به انعکاس اخبار این رویداد بزرگ کشور بپردازند که امیدواریم این مساله در سال آینده یک مکان مناسب برای استقرار خبرنگاران مشخص شود.

سخنگوی ستاد اربعین استان ایلام از ترافیک تردد مقامات عالی رتبه و وزرا به مرز مهران و بررسی مسائل و مشکلات و پیگیری برای تسهیل امور زوار خبر داد و گفت: در هفته اخیر فرمانده سپاه ، وزیر اطلاعات، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر نیرو، معاونین وزرا، فرماندهان ارشد کشوری و لشکری و بسیاری شخصیت های مهم سیاسی و نظامی به استان سفر کرده و به صورت مرتب در جریان مسائل و مشکلات و روند تردد زوار قرار گرفته اند.

وی ضمن تقدیر از تلاش همه خبرنگاران که با انعکاس مطلوب وب ه موقع اخبار و گزارش ها موجب رفع برخی از نارسایی ها و اطلاع رسانی در خصوص تلاش مجموعه مسئولین برای فراهم کردن تردد زوار شده اند، گفت: تمام تلاش استاندار، مجموعه مدیران و همه مردم شریف و مهمان نواز ایلام پذیرایی مناسب از زوار اربعین و فراهم کردن زمینه برای تسهیل امر خیل عاشقان ابا عبدالله است.

قیصربیگی افزود: اکنون بسیاری از مردم مهران و مناطق مختلف استان ایلام به صورت دوطلب در کنار مسئولین به امر پذیرایی و خدمات رسانی به زوار می پردازند که این امر بیانگر مهمان نوازی و میزبانی شایسته مردم ایلام از زوار ابا عبدالله است.

وی تاکید کرد: امیدواریم که این خادمی امام حسین(ع) شایسته این مردم شریف باشد و مقامات ارشد کشور نیز استان ایلام را به صورت ویژه و به عنوان دروازه عتبات عالیات برای تردد زوار اربعین ببینند و در فراهم کردن زیرساخت ها برای تسهیل تردد زوار با توجه به استقبال مردم توجه داشته باشند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار