شهردار ایلام:
شهردار ایلام گفت: روزانه ۴۵۰ تن زباله و پسماند با توجه به فعالیت ایستگاه های صلواتی و آشپزخانه های خدمات رسان اربعین در سطح شهر ایلام تولید می شود.
کد خبر: ۷۸۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 14 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طالب صادقیان اظهار داشت: این در حالی است که به طور معمول روزانه ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن زباله و پسماند از سطح شهر ایلام جمع آوری می شود.

وی افزود: تمام آشپزخانه های داخل شهر ایلام که متولی پخت غذا برای زائران هستند شناسایی شده است و روزانه سه بار از سوی ماموران شهرداری محل این آشپزخانه ها نظافت و پسماندهای آنها جمع آوری می شود.

صادقیان یادآور شد: ۲ مجتمع صلواتی در مسیر رفت و برگشت زائران از سوی شهرداری ایلام ایجاد شده و به نهادها و موکب داران دارای مجوز برای خدمات رسانی به مسافران اربعین واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در مسیر رفت یک مجتمع صلواتی در کمربند شرقی با ۲۰ غرفه و در مسیر برگشت نیز یک مجتمع صلواتی با ۲۵ غرفه در نزدیک تونل های دوقلو ایجاد شده که این مجتمع های صلواتی مجهز به امکاناتی چون نمازخانه، سرویس های بهداشتی، روشنایی، استراحتگاه و تسطیح زمین برای پارک خودرو است.

شهردار ایلام همچنین از تبدیل محل برگزاری نمایشگاه های دائمی ایلام در پارک چقاسبز به استراحتگاه موقت زائران خبرداد و گفت: این مکان با پذیرش چهار هزار زائر در هر شبانه روز و وجود امکانات رفاهی با همکاری جمعیت هلال احمر ایجاد شد.

صادقیان گفت: ۱۵۰ بنر با علائم اخباری با محتوای اربعین، هشدارهای رانندگی، بهداشتی و ... در مبادی ورودی و خروجی شهر ایلام نصب شده و همچنین تمام معابر عمومی محل تردد یا توقف زائران نیز با گل و چمن سبزه کاری شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار