فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی؛
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: هیچگونه مشکل امنیتی در مرزهای چهارگانه تردد زائران اربعین و در طول مسیرها در داخل عراق وجود ندارد و بیش از سه میلیون زائر در ۱۰ روز ابتدایی ماه صفر بدون مشکل به عراق تردد داشتند.
کد خبر: ۷۸۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 13 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از مرز مهران در جمع خبرنگاران مستقر در مرز اظهار داشت: هیچ‌کدام از مرزهای چهارگانه مسدود نیست و تردد در این مرزها روان در حال انجام است اما در پاره‌ای از مواقع به علت محدودیت و کمبود امکانات و خدمات در آن سوی مرزها، طرف عراقی مجبور به توقف موقت زائران و مدیریت تردد آنها می‌شود.

وی تاکید کرد: راهپیمایی میلیونی زائران اربعین به سدی محکم در برابر توطئه‌های مثلث آمریکایی - عربی و تکفیری تبدیل شده است و با توجه به شور و اشتیاق مردم به حضور در این راهپیمایی و در صورت تسهیل قوانین از سوی طرف عراقی، جمعیت زائران در اربعین سال آینده به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

سردار رضایی افزود: با هماهنگی کامل نیروی‌های امنیتی و انتظامی کوچکترین خلل و مساله امنیتی در مرزهای چهارگانه ایجاد نشده است و زائران با آرامش کامل در حال تردد هستند و علاوه بر مرزهای غربی، در مرزهای میرجاوه، بیله سوار و آستارا نیز اتباع سایر کشورها با ورود به کشورمان در حال عزیمت به عراق هستند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی در مورد خدمات‌رسانی به زائران نیز گفت: مشکلات آب و خدمات‌رسانی به زائران در مرز زرباطیه و آنسوی مرز مهران در هنگام بازگشت از عراق در حال مدیریت است و رفع مشکل تامین آب زائران در هر ۲ سوی مرزها نیز با رایزنی‌ها انجام شده است.

سردار رضایی با بیان اینکه شور و حال عجیبی در همه مرزهای کشور به ویژه مرزهای غربی برپاست، اضافه کرد: مهران در مقایسه با دیگر مرزهای غربی یک ویژگی دارد و آن انس و عادت مردم اقصی نقاط کشور به این مرز برای سفر به عراق است و آنها مهران و شرایط این مرز را به خوبی می‌شناسند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی به تراکم جمعیت در مرز مهران نسبت به سایر مرزها اشاره کرد و گفت: در این مرز طی یک شبانه روز ۳۰۰ هزار نفر به صورت قانونی تردد کرده‌اند که بی‌سابقه است و تا ظهر امروز نیز ۸۰ هزار نفر خروجی و ۵۰ هزار نفر ورودی داشته است.

وی با اشاره به اینکه زائرانی که در خاک عراق هستند بازگشت را به بعد از اربعین موکول نکنند و زودتر برگردند، به کسانی که قصد سفر به مرزهای چهارگانه را دارند، توصیه کرد: با داشتن گذرنامه معتبر و نداشتن مواردی که در عراق حمل آنها ممنوع است به مرزها مراجعه کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار