وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بدون منت از تولید‌کنندگان حمایت می‌کنیم، گفت: سیاست اصلی دولت جلوگیری از خام فروشی است.
کد خبر: ۷۸۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 13 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، رضا رحمانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های کنستانتره آهن و کنستانتره و سولفات منگنز که در شهرک صنعتی سنقر برگزار شد با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشور، اظهار داشت: این افتتاح‌ها آغاز یک حرکت جدید است و برای ما که در جنگ هستیم و این گونه طرح‌ها بهمعنی پیروزی ما و شکست دشمن است؛ فعالان عرصه تولید مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال‌جاری تولید فولاد کشور ۶.۵ درصد رشد داشته است، ادامه داد: این در حالی است میانگین این رقم در دنیا ۳.۵ درصد است و ما توانستیم ایتالیا و فرانسه را پشت سر بگذاریم و در رتبه دهم دنیا قرار بگیریم.

وی تصریح کرد: با طرح‌های مختلف اجرا شده در سراسر کشور در فولاد ۹ درصد، در مس ۱۸ درصد و در شیشه ۱۳ درصد افزایش تولید داشته‌ایم، البته در برخی محصولات، چون خودرو با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم، ولی در صددیم آن را افزایش دهیم.

رحمانی اعلام کرد: در کل کشور ۱۸ درصد رشد جواز تاسیس و ۶ درصد رشد صدور پروانه بهره‌برداری داشته‌ایم و این یعنی انگیزه برای کار و تولید بیشتر شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اشکال کار این است در ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی همه جای کشور به طور یکسان بهره‌مند نشده‌اند به همین دلیل به دنبال توازن هستیم و در این خصوص مناطق کمتر برخوردار همچون کرمانشاه در برنامه ما هست.

وی ذخایر معدنی کشور را یسیار بیشتر از ذخایر کشف شده فعلی عنوان کرد و گفت: کشفیات جدید نشان داد ذخایر آهن کشور سه برابر ذخیره فعلی و ذخایر مس بیش از سه برابر ذخیره کنونی است.

رحمانی توجه به معادن کوچک را جزو برنامه‌های اصولی وزارتخانه متبوعش اعلام کرد و اساس عملکرد وزارت صمت را اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: همه همکاران من با روحیه جهادی کار می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بدون منت از تولید‌کنندگان حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: سیاست اصلی دولت جلوگیری از خام فروشی است.

وی ابراز کرد: باید تضاد بین تولید و صادرات را حل کرد و هر جایی که به محصولی در داخل کشور نیاز است صاردات آن باید متوقف شود.

رحمانی در پایان وعده داد مصوبه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه در خصوص ایجاد واحد تولید قطعات خودرو را اجرایی کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار