خودروسازی کرمانشاه 18 ماهه به نتیجه می‌رسد

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، در صورت تامین منابع مالی ظرف مدت 18 ماه آینده خودروسازی کرمانشاه به نتیجه برسد.
کد خبر: ۷۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 18 August 2015
محمد ملکی از پروژه ایران‌خودرو کرمانشاه به عنوان یک طرح مهم یاد کرد که چون مصوبه سفر مقام معظم رهبری است، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز تاکید ویژه‌ای بر اجرای آن دارد.

 وی با اشاره به سهم بیش از 50 درصدی تامین اجتماعی از پروژه ایران‌خودرو کرمانشاه و انصراف این سازمان از مشارکت در اجرای طرح، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین استان و مدیریت ایران‌خودرو، کار انتقال سهام به صورت 100 درصدی به ایران خودرو انجام شد که بسیار زمان‌بر بود.

وی ادامه داد: بعد از انتقال سهام کار با جدیت بیشتری وارد فاز اجرایی شده و اکنون در بخش فیزیکی حدود 15 درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه در خصوص اقدامات انجام شده در این پروژه نیز یادآوری کرد: زمینی به مساحت 30 هکتار در شهرک صنعتی صحنه برای احداث کارخانه خودروسازی کرمانشاه خریداری شده که موقعیت دسترسی مناسبی نیز نسبت به بزرگراه کربلا دارد.

به گفته ملکی زیرساخت‌های اولیه مانند آب و برق تامین شده، تجهیز کارگاه، خاک‌برداری و تسطیح سالن تولید و انبارها، فوندانسیون سالن مونتاژ و انبارها، تسطیح محوطه و محصورکردن سایت به طور کامل انجام شده‌ و اکنون نیز ساخت سوله‌ها وارد فاز اجرایی شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: البته اقدامات زیاد دیگری هم انجام شده که نمود فیزیکی ندارد.

ملکی اظهار کرد: چنانچه برای تامین منابع مالی مشکلی رخ ندهد، پروژه ظرف برنامه‌ زمان‌بندی 18 ماهه به نتیجه خواهد رسید.

وی برآورد مالی اولیه کارخانه خودروسازی کرمانشاه را نیز 57 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قرار است 45 میلیارد تومان این مبلغ بصورت تسهیلات از محل بانک صنعت و معدن تامین شود که البته تقاضا داریم تسهیلات به موقع پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه با بیان اینکه آنچه که گفته شد تنها در مورد فاز اول کارخانه خودروسازی کرمانشاه است، تاکید کرد: قرار است کارخانه در فاز اول با ظرفیت مونتاژ 15 هزار دستگاه سمند فعالیت داشته باشد.

ملکی تصریح کرد: در این فار تنها مونتاژ انواع سمند را در دستور کار داریم.

وی در خصوص اشتغالزایی ایران‌خودرو کرمانشاه نیز ادامه داد: این طرح در فاز اول و به صورت مستقیم 180 نفر اشتغالزایی دارد، اما میزان اشتغالزایی غیر مستقیم آن قطعا بیش از این مقدار و در بخش‌های خدمات، حمل و نقل و ... خواهد بود.

به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو کرمانشاه هم‌جواری کرمانشاه با بازار عراق باعث شده مجموعه عظیم ایران خودرو برای فازهای آینده به بازارهای عراق نیز بیاندیشد.

ملکی گفت: البته فروش محصولات همچنان به صورت متمرکز توسط گروه صنعتی ایران خودرو انجام خواهد شد.
 
گفتنی است: کارخانه خودروسازی کرمانشاه در سفرهای استانی دولت قبل به استان به تصویب رسید و در نهایت در سال 90 با حضور مسئولین وقت کلنگ آن در شهرستان صحنه به زمین زده شد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار