استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با بیان اینکه مشکل تامین آب شرب زائران با همکاری نهادهای مختلف در حال مرتفع شدن است، گفت: سه میلیون بطری آب معدنی برای تامین نیاز زائران در دوسوی مرز مهران تامین شده است.
کد خبر: ۷۸۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 11 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: سه میلیون بطری آب معدنی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات برای زائران در ۲ طرف مرز تامین شده و همچین بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، نیروهای نظامی نیز در مقوله تامین آب با ستاد اربعین استان مشارکت دارند.

وی علت کندی خدمات رسانی به زائران در پاره ای از مقاطع را حجم بسیار زیاد زائران در مرز مهران عنوان کرد و افزود: امکانات و تجهیزات برای خدمات رسانی به زائران در مرز و راه های مواصلاتی طول مسیر منتهی به مهران وجود دارد اما حجم زیاد زائران و خودروها گاه موجب کندی و اختلال در خدمات رسانی می شود.

استاندار ایلام یادآور شد: باتوجه به مراودات و ارتباطات نزدیکی که مسئولان استان ایلام با مسئولان واسط عراق دارد، مشکلاتی که در دیگر مرزهای کشور منتهی به عراق ( همچون مسدود شدن مرزها یا اختلال در انتقال سهل زائران در ورودی مرزهای داخل خاک عراق) وجود دارد در استان ایلام مشهود نیست.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: با هماهنگی مسئولان عراقی در مرز زرباطیه زائران در سریع ترین زمان ممکن به داخل خاک عراق منتقل می شوند و با وجود تراکم بسیار زیاد زائران و کم عرض بودن مسیرهای خاک عراق منتهی به مرز زرباطیه مشکل خاصی در تردد آنها وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با همکاری پلیس راه و بر اساس صلاح دید ستاد اربعین برای تقسیم تراکم ترافیک در راه های مواصلاتی استان ایلام منتهی به مرز مهران مقرر شده خودروها از مسیرهای اسلام آباد - ایوان نیز تردد کنند تا از حجم ترافیک محور حمیل سرابله کاسته شود.

استاندار ایلام گفت: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی خواسته ایم برای مدیریت مطلوب انتقال زائران به ویژه در موج برگشت به استان های خود در مرز مهران مستقر شوند و اتوبوس به حد کافی در اختیار مرز مهران قرار دهند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار