استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: به رغم اینکه تردد زوار در مرز بین المللی مهران نسبت به گذشته۳.۵ برابر شده اما ترافیک روان است و تردد زوار به سهولت در حال انجام است.
کد خبر: ۷۸۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 11 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: مرز مهران اصلی ترین، شلوغ ترین و پرتردد ترین مرز کشور است به طوریکه در ایام اربعین بیش از ۶۰ درصد زوار کشور از این مرز تردد می کنند.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مسیرهای اربعین استان را تا کیلومترها آن طرف تر و در خارج از مرزهای استان تا مرز مهران پایش و کنترل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهر مهران به شهر پارکینگ ها مبدل شده است، گفت: بیش از ۶۰ درصد زوار با ماشین های شخصی به مرز مهران آمده اند.

استاندار ایلام عنوان کرد: در چند روز گذشته به خاطر ترکم چند برابری جمعیت با مشکل آب آشامیدنی مواجه بودیم که خوشبختانه با کمک مردم، بنیادها و نهادهای مختلف حل شد.

وی افزود: زیرساخت های آن طرف مرز جوابگوی این حجم عظیم جمعیت نیست به همین خاطر قسمتی از کمک و خدمات را به زوار در آن طرف مرز اختصاص داده ایم.

سلیمانی دشتکی گفت: در موج برگشت زوار تراکم جمعیت در یک بازه زمانی کوتاه تر به مراتب بیشتر است و پیش بینی می شود در این مرحله پیک تردد بالای ۳۵۰ هزار نفر باشد.

وی افزود: در مسیر برگشت زوار به شدت نیازمند همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف به ویژه وزارت راه و شهرسازی در بحث حمل و نقل هستیم.

وی گفت: در مرحله برگشت برای انتقال زوار به ۳ هزار اتوبوس نیاز داریم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار