رئیس مجمع گروه‌های جهادی سپاه استان ایلام؛
رئیس مجمع گروه‌های جهادی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: سفر زائران اربعین امسال نسبت به سال‌های پیش زودتر آغاز شده و موکب‌های گروه‌های جهادی نیز زودتر در مهران و ایلام مستقر شده‌اند و با روحیه جهادی در حال ارائه خدمت به زوار اربعین هستند.
کد خبر: ۷۸۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 09 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ کریم رحیمی اظهار کرد: با مواکب گروه‌های جهادی مستقر در مهران و ایلام در زمینه‌های اسکان زائران، تغذیه و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی یا هر نوع ماموریت دیگری که به ما محول شود به صورت شبانه‌روزی فعال‌اند.

وی گفت: سیل جمعیت در شهر مهران به طرف مرز در حال حرکت است و ما براساس تجربه سال‌های قبل خدمات رسانی به زوار از شهر ایلام شروع می‌کنیم تا زوار با توان بیشتری راهی مهران و سپس عراق شوند.

در خصوص منابعی که به وسیله آن خدمات‌رسانی به زوار انجام می‌گیرد رئیس مجمع گروه‌های جهادی سپاه امیرالمومنین (ع) خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی هیچ منبع دولتی ندارند و تنها منبع آنها کمک‌های مردمی و خیّرین است که امسال نه تنها کم نشده بلکه نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته است.

رحیمی تصریح کرد: در گذشته مردم نذورات خود را در قالب خوار بار و اقلام خوراکی به گروه‌های جهادی ارائه می‌کردند اما به یمن سفرهای اربعین، اینک به صورت نقدی و معطوف به اراده و نیاز مواکب نذورات می‌دهند که این کار خدمات رسانی به زوار را تسهیل کرده است.

رئیس مجمع گروه‌های جهادی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ادامه داد: مجوز برپایی مواکب به صورت رسمی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان انجام می‌شود و امسال سازماندهی مناسبی دارد و کمک‌های مردمی خدمات رسانی مواکب را به حد قابل قبولی رسانده است.

وی با گلایه از برخی دستگاه‌ها که امسال به خدمات‌رسانی به زوار ورود نکرده‌اند گفت: در سال‌های گذشته آستان قدس رضوی به مواکب اربعین در استان کمک می‌کرد که امسال تا کنون هیچ ورودی نداشته است.

رحیمی به مشکلات زیر ساختی استان ایلام و شهر مهران نیز اشاره کرد و گفت: حجم ورودی و خروجی مرز مهران در طول سال و ایام اربعین نیازمند توجه ویژه مسئولان کشور برای گسترش زیرساخت‌های ریلی دارد که مطالبه مردم و نیروهای انقلابی از مسئولان کشوری است و از طرف دفتر امور ویژه مقام معظم رهبری در سال 88 مکاتبه‌ای مبنی بر لزوم اتصال مرز مهران از طریق خطوط ریلی به راه آهن عراق انجام شد که تا کنون کاری در این خصوص انجام نشده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که اربعین بین‌المللی شده و دروازه این حرکت عظیم مردمی که به تعبیر معظم‌له زمینه ساز ظهور است، نیازمند امکانات است و در صدر امکانات اتصال خطوط ریلی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار