گزارش میدانی خبرنگار تابناک از مرز مهران؛
این روزها کوچه وخیابان های شهر مهران مملو از جمعیت وخودرو های پارک شده است به طوری که تردد در سطح شهر به آسانی امکان پذیر نیست چرا که بسیاری از زائرین با پارک کردن خودروهای خود درسطح شهر بخصوص خیابان های اصلی باعث ایجاد ترافیک شده اند و می طلبد مسئولان ستاد اربعین وپلیس راهور باید برای حل این مشکل قبل از ازدحام جمعیت در شهر مهران چاره اندیشی کنند.
کد خبر: ۷۸۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 09 October 2019

تابناک ایلام – مجتبی کاور :: کمتر از دو هفته دیگر به اربعین حسینی مانده است و زائرین کربلای معلی وشیفتگان امام حسین (ع) با عشق رفتن به کربلا زودتر از اربعین حسینی از مرز های چهار گانه کشور راهی کشور عراق می شوند .براساس آمار منتشر شده بیشترین تردد در مرز بین المللی مهران بوده است ، حذف روادید سبب شده عاشقان ودلدادگان حسینی با کمترین معطلی در مرز مهران به صورت روان تردد کنند.

این روزها کوچه وخیابان های شهر مهران مملو از جمعیت وخودرو های پارک شده است به طوری که تردد در سطح شهر به آسانی نیست چرا که بسیاری از زائرین با پارک کردن خودروهای خود درسطح شهر بخصوص خیابان های اصلی باعث ترافیک در سطح شهر شده اند ومسئولان ستاد اربعین وپلیس راهور باید برای حل این مشکل قبل از ازدحام جمعیت در شهر مهران چاره اندیشی کنند.

استقرار اکیپ های پلیس و پایگاه های امداد و نجات در مسیر های مواصلاتی استان بخصوص منتهی به مرز مهران با توجه به حجم بالای تردد در روزها و هفته های آینده از ضروریاتی است که باید مسئولان چاره اندیشی کنند.

جلوگیری از ورود خودروهای شخصی و پارک کردن آنها در سطح خیابان های اصلی وفرعی شهر مهران علاوه بر مشکلات ترافیکی باعث شده شهروندان مهران برای تردد در کوچه و خیابانهای فرعی هم با مشکل مواجه شوند .

کمبود آب آشامیدنی در مرز مهران سبب شده که زائرین با مشکل مواجه شوند ومطلبد مسئولان ستاد اربعین با استقرار چندین تانکر آب شرب ویا توزیع آب معدنی در مسیر پایانه باتوجه به گرمای هوا کمبود آب شرب زائرین را مرتفع کنند.

آب پاشی حاشیه مواکب ومسیر به خاطر وجود گردو  خاک ناشی از تردد زائرین ؛به خاطر مسائل بهداشتی وسلامت طبغ غذا ها  از موضوعاتی بسیار مهمی است که باید مسئولان به آن توجه جدی داشته باشند.

روان سازی ترافیک مسیر وایجاد خط اضطراری برای خودروهای امدادی با توجه به پیاده روی زائرین در مسیر برای حوادث احتمالی باید در دستور کار مسئولان باشد .

از آنجایی که هنوز مواکب به صورت رسمی شروع به خدمات دهی به زائرین دنکرده اند، استقرار بوفه مواد خوراکی برای ارئه خدمات به زائرین یکی از ضروریاتی است که باید در دستور کار مسئولان باشد چرا که نبود آب شرب کافی و بوفه مواد خوراکی در پایانه مرزی سبب شده که زائرین بخصوص کودکان با مشکلات مواجه شوند.

نوسازی وافزیش سیستم های خنک کننده پایانه مرزی مهران از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار مسئولان سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور قرار بگیرد چرا که برای سال های آتی باتوجه به گرمی هوا در منطقه مشکلات عدیده ای برای زائرین به وجود خواهد آمد.

ایجاد سایبان در گیت های ورودی وخروجی  نقطه صفر مرزی سبب شده برخلاف سالهای گذشته زائرین با مشکلات مواجه نشوند وبه راحتی مسیر داخل پایانه تا نقطه صفر مرزی  را با آرمش خاطر تردد کنند چرا که نصب آب پاش های خنک کننده باعث شده زائرین در این مسیر احساس خنکی کنند.

عدم آنتن دهی موبایل در مسیر های مواصلاتی منتهی به مرز مهران ، نظارت بر توزیع ارز (دینار ) موردنیاز زائرین ، استقرار نیروهای بهداشت ودرمان در گیت های ورودی باتوجه به بازگشت بالای زائرین از کشور عراق ، نظارت بر قیمت کرایه ها ، جلوگیری از ازدحام خودروهای شخصی مسافر کش در جلوتر از پل زائر از مهمترین موضوعاتی است که مسئولان باید در دستور کار خود قرار بدهند.

علی رغم اینکه نسبت به سالهای گذشته اقدامات مهمی در حوزه های مختلف در استان ایلام بخصوص شهر مهران صورت گرفته است ولی حجم مشکلات ونیاز های زائرن بیشتر از اقدمات انجام شده است وباید مسئولان کشوری برای تسریع در حل این مشکلات با تخصیص اعتبارات لازم به استان ایلام تلاش بیشتری کنند.

متاسفانه عمده تلاش مسئولان کشوری واستانی برای خدمات دهی به زائرین در مرزهای کشور یک یا دوماه قبل از اربعین شروع وتا 2 هفته بعد از اربیعین ادامه دارد وهمین امر سبب شده زیر ساختهای اربعین در مرزهای چهارگانه کشور بخصوص مرز مهران تکمیل نشود که مطلبد مسئولان ستاد اربیعین کشوربا تخصیص وساماندهی پایانه های مرزی یک بار برای همیشه پرونده زیر ساختهای اربعین را ببندند تا زائرین به راحتی برای رفتن به کربلا تردد کنند ./م

برچسب ها: مهران ، وضعیت ، ترافیک ، پلیس ، آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار