کد خبر: ۷۸۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۲ 09 October 2019

با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی استان و مسئولان محلی سینما سراب آبدانان با ظرفیت ۱۵۰ صندلی و با نمایش فیلمهای روز کشور در محل اداره ارشاد اسلامی آبدانان گشایش و مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.

به گزارش تابناک ایلام ؛مدیرکل ارشاد اسلامی استان در خلال این افتتاحیه گفت سینما یکی از بسترهای مهم توسعه فرهنگی است که امروزه مهمترین و موثرترین عنصر انتقال روش های زندگی را ایفا میکند بطوریکه این کالایی فرهنگی نیاز روزانه مردم را با نمایش آنلاین و به روز فیلمها برآورده می کند.

عمران خودآموز بیان داشت آبدانان از قدیم الایام به همراه مرکز استان تنها شهرستانی بود که برای اولین بار صاحب سینما با تجهیزات کامل و سالن مخصوص نمایش شد لکن بنا به دلایلی تعطیل و اینک با درایت بچه های این شهر و با همکاری ارشاد اسلامی سینما سراب برای استفاده هنردوستان شهر فرهنگ و دانش راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با انتقاد از واگذاری و اجاره سالن چند منظوره این شهر به بخش خصوصی گفت این سالن فرهنگی با دو فضای گاری متعلق به اداره کل ارشاد اسلامی و با هدف فعالیتهای فرهنگی در تملک کتابخانه است، اما متاسفانه مغایر با اساسنامه آن به بخش خصوصی اجاره و استفاده غیر فرهنگی از آن می شود. وی خواستار  لغو هر چه زودتر قرارداد آن و استرداد به فعالیتهای فرهنگی هنری شد.

یادآور می شود سینما هنر آبدانان در سال ۱۳۷۵ با شراکت بخش خصوصی و سینماشهر تهران احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت اما سالهاست به سبب مناقشه بین مالکین بلااستفاده مانده و قصه آن به کلاف سردر گم فضای فرهنگی هنری این شهر تبدیل شده است.

آبدانان بهروز مردانی

 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار