پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان دوشنبه شب به همراه رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران و جمعی از مسئولان استان ایلام از موکب محبان امیرالمومنین(ع) واقع در سه راهی کارزان شهرستان سیروان بازدید کرد.
کد خبر: ۷۸۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 08 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ فرماندار سیروان در حاشیه این بازدید گفت: این موکب در یکی از مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین و در پنج هکتار مساحت توسط بنیاد مستضعفان با همکاری کارخانه سیمان ایلام تسطیح و آماده سازی شده است.

جواد رحیمی مقدم افزود: در این موکب روزانه ۹ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام پخت شده و بین زائران اربعین توزیع می شود.

وی یادآور شد: این موکب همچنین دارای نمازخانه و استراحتگاه، ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و چهار دوش حمام است.

فرماندار سیروان گفت: پارکینگ این موکب به مساحت ۲ هکتار ظرفیت پذیرش ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ خودرو شخصی را دارد.

رحیمی مقدم افزود: این موکب برای اربعین امسال به صورت موقت راه اندازی شده است اما برای سال های آینده توسط بنیاد مستصعفان به صورت دائمی به عنوان مجتمع اسکان و پذیرایی زائران اربعین احداث خواهد شد.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و هیات همراه با حضور در این موکب از نحوه خدمات رسانی به زائران بازدید کردند.

سه راهی کارزان در شهرستان سیروان استان ایلام در ۱۱۰ کیلومتری مرز مهران قرار دارد و محل تلاقی زائران اربعین از نقاط مختلف کشور است.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار در ۶۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار