رئیس پلیس فتا استان ایلام:
رئیس پلیس فتا استان با اشاره به فعال شدن کلاهبرداران اینترنتی و فضای مجازی در آستانه اربعین حسینی(ع) به زائران توصیه کرد، در خریدهای خود مراقب کلاهبرداری از طریق اسکیمرها باشند.
کد خبر: ۷۸۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 07 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی جمالی با اشاره به رشد ۹۰ درصدی جرائم در فضای مجازی در مقایسه با سال گذشته، گفت: برداشت‌های غیرمجاز از حساب های بانکی و کلاهبرداری های مالی در صدر جرائم فضای مجازی قرار دارند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با اشاره به اینکه برخی سایت‌ها در استفاده از الزامات قانونی برای کسب و کار در فضای مجازی در حق مردم کوتاهی می کنند، از کاربران خواست، با مشاهده تبلیغات کالاها و خدمات در فضای مجازی فریب نخورند.

جمالی در ادامه به شروع راهپیمایی بزرگ اربعین اشاره کرد و از فعال شدن کلاهبرداران فضای مجازی در آستانه اربعین حسینی و وقوع برخی کلاهبرداری های اینترنتی خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا تمام تلاش خود را برای مقابله با کلاهبرداران در فضای مجازی به کار خواهد گرفت، از زائران خواست، در خریدهای خود از دستفروش‌ها مراقب کلاهبردارانی که از اسکیمرها استفاده می‌کنند، باشند.

رئیس پلیس فتا سهل انگاری مردم را عمده‌ترین دلیل وقوع جرم در فضای مجازی عنوان و به زائران توصیه کرد ، رمز کارت خود را به هیچ عنوان در اختیار فروشندگان و دستفروش‌ها قرار ندهند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار