معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از انتشار فراخوان نخستین جشنواره استانی عکس چیت جا با هدف به تصویر کشیدن آداب و رسوم محلی مردم این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 26 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالحسین رحمتی  افزود: این جشنواره با موضوع آداب‌ و رسوم محلی با عنوان چیت جا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای حفظ و صیانت از آداب‌ و رسوم بومی و محلی و همچنین انتقال ارزش‌های فرهنگی بومی به نسل‌های آینده برگزار می‌شود، یادآور شد: استان ایلام دارای آداب و سنن فرهنگی و بومی با غنای فرهنگی بسیار بالاست و این جشنواره نقش مهمی در راستان حفظ این آداب و سنن خواهد داشت.

معاون ارشاد ایلام آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره را ۳۰ مهرماه سال جاری برشمرد و گفت: شرکت در این جشنواره برای تمام عکاسان و هنرمندان ایلامی آزاد است و علاقه‌مندان برای ارسال اثر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۸۴۳۳۶۲۲۲۶۸ و ۰۹۱۸۳۴۲۰۳۲۹ تماس حاصل نمایند.

رحمتی با ذکر اینکه این جشنواره به میزبانی شهرستان آبدانان برگزار خواهد شد، یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در آبدانان، موسسه فرهنگی و هنری راه دانش ارسال کنند.

وی با دعوت از عموم علاقه‌مندان، عکاسان و هنرمندان برای شرکت در این جشنواره تاکید کرد: نمایشگاهی از آثار برگزیده این جشنواره برای بازدید علاقه‌مندان به فرهنگ و آداب‌ و رسوم بومی و محلی استان در شهرستان آبدانان دایر خواهد شد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را و تجلیل از برگزیدگان را آبان ماه سال جاری عنوان کرد./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار