انتظار می رود مدیران آموزش وپرورش استان با درک صحیح موضوع و اهتمام بدان ،با برآروده نمودن خواست والدین این دانش آموزان مقدمات حضور این 13دانش آموز چشمه شیرینی را فراهم آورده تا خدایی نخواسته خللی در روند آموزش آنان بوجود نیاید.
کد خبر: ۷۸۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 25 September 2019

تابناک ایلام::آموزش وپرورش در هر کشوری با هر سیستم سیاسی از نقش مهمی در توسعه همه جانبه جامعه برخوردار است ،اگر مولفه های توسعه همه جانبه جامعه ونفش آموزش وپرورش را بررسی کنیم می بینیم که این همه نقش ها؛از جمله فرایند توسعه پایدار،توسعه علمی ،سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی ،مهارت زندگی ،تربیت وتوسعه ملی به آموزش وپرورش ختم می شود .

مخصوصا اینکه م در کشوری زندگی می کنیم که به سرعت در حال سپری نمودن روند توسعه هستیم و بخش اعظم این روند همچنان بر دوش آموزش وپرروش است ،به واقع باید گفت راه توسعه همه جانبه وتغییر از کانال این دستگاه حساس می گذرد ،بنابراین بایستی حساسیت ها وتوجه ها به آن دوبرابر باشد.

زمانی به اهمیت این موضوع در نظام جمهوری اسلامی پی برده می شود که جایگاه ونقش محوری  آموزش وپرورش در دو طرح کلان نظام ،یعنی سند چشم انداز و بیانیه گام دوم انقلاب قابل درک باشد،چرا که  رهبر معظم انقلاب در ترسیم مسیر پیش‌ِروی ملت بزرگ ایران در چهل سال دوم، بیانیه‌ای  را در تبیین "گام دوم انقلاب" برای پیشبرد انقلاب اسلامی به‌نگارش درآورده‌اند که بیش از هر موضوعی بر "جوانان" و "جایگاه علم و دانش" تأکید دارد.

در همین رابطه نقش آموزش‌وپرورش در گام دوم انقلاب و چرخش‌هایی که نهاد تعلیم و تربیت برای دستیابی به قله‌های دانش باید انجام دهد، یکی از موارد جدی است که نیاز به بحث و‌ بررسی دارد وغفلت از این مهم از سوی مدیران رده های بالایی تاستادی آن می تواند منشاء اثرات نامطلوبی در تحقق اهداف این گام به حساب آید.

یا اینکه در در چشم انداز جمهور ي اسلامي ايران در افق 1404 " ايران كشوري است توسعه يافته با جايگاه اول اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه، با هويت اسلامي و انقلابي، الهام بخش در جهان اسلام و داراي تعاملِ سازنده و مؤثر در روابط  بين الملل ". بر اي دستیابی به اهداف اين چشم انداز و احراز جا يگاه ي مناسب در شأن ايران اسلامي، تدو ين معيارهاي پيشرفت فيزيكي و اختصاص منابع لازم براي تحقق آن از ضروريات است وتحقق این هدف راهبردی نیز تنها بواسطه یک آموزش وپرورش پویا و رو به جلو امکانپذیراست.

بنابراین با ذکر این مقدمه می خواهیم بگوییم که در چله انقلاب وبا وجود چهار دهه تلاش برای رسانیدن علم وتربیت به قله های افتخار وموثر در توسعه همه جانبه کشور ،اصلا قابل پذیرش نیست که در نقطه ای از کشور ،دانش آموزان یک مدرسه بدلیل نبود معلم کارآمد و ماهر طعم شیرین روز اول مهر را نچشیده وبا گذشت سه روز از آغاز مدرسه به جای هیاهوی مدرسه ،گوشه عزلت خانه را برگزینند!

متاسفانه خبر می رسد که تعداد 13دانش آموز پایه سوم ابتدایی دبستان شهید قیطاسی شهر چشمه شیرین شهرستان بدره بدلیل اعتراض به سه سال استفاده از معلم نهضت سواد آموزی در آموزش این دانش آموزان با گذشت سه روز از آغاز بهار تعلیم وتربیت ،باقی ماندن در منزل را به حضور در کلاس درس ترجیح داده اند .

یکی از والدین این دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : آموزش وپرورش به جای استفاده معلمین باتجربه وتونان در تقویت پایه های تحصیلی ،سه سال متوالی از معلم نهضت  سواد آموزی برای آموزش فرزندان ما بهره می برد .لذا این موضوع در وضعیت تحصیلی وسواد آنان اثر منفی برجای گذاشته است .

وی ادامه داد : موضوع رابارها از طریق اداره آموزش وپرورش شهرستان بدره پیگیری کرده ایم ،اما متاسفانه به این جواب بسنده کرده اند ،همین است که هست!

این پدر دغدغه مند افزود: تداوم این روند وبی توجهی مسئولین آموزش وپرورش بدره به این منجر شد که ما مجبور شویم که از حضور فرزندانمان در مدرسه وکلاس درس ممانعت به عمل آوریم ،چرا که براین باوریم با وجود معلم کم دانش وبی تجربه ،رفتن ویا نرفتن به کلاس درس فرزندانمان چندان تفاوتی نمی کند .

وی از مدیران آموزش وپرروش استان ایلام رسیدگی فوری به رفع مشکل جاری وبرآورده نمودن مطالبه علمی وآموزشی فرزندانشان را خواستار شدند.

انتظار می رود مدیران آموزش وپرورش استان با درک صحیح موضوع و اهتمام بدان ،با برآروده نمودن خواست والدین این دانش آموزان مقدمات حضور این 13دانش آموز چشمه شیرینی را فراهم آورده تا خدایی نخواسته خللی در روند آموزش آنان بوجود نیاید.


 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
این دانش آموزان در پایه اول با بحث و جدل والدین با آموزش و پرورش بدره توانستند در پایه اول معلم دانشگاهی داشته باشند ولی در پایه دوم با معلم نهضتی روبرو شدند و در پایه سوم همین مشکل تکرار شده که والدین دیگر توان تحمل این شرایط را نداشته و مانع حضور دانش آموزان در مدرسه شدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۴
با سلام و عرض ادب خدمت رسانه وزین تابناک و مخاطبین محترم

بنده یکی از اولیا دانش آموزان پایه سوم شهر چشمه شیرین می باشم، که در ابتدای سال تحصیلی عده ای دیگر از اولیا با توجه با منافع شخصی و عرض ورزی قصد کشاند ما را به این بازی داشتند.

با توجه به صحبت هایی که با مسئولین محترم آموزش و پرورش (که جز صداقت و احترام چیزی در کلام ایشان ندیدم) داشتیم، آگاه شدیم که هدف از این جنجال چیست. و اطمینان یافتم که با وعده های این عزیزان فرزندم در زمینه تحصیلی با مشکلی روبرو نخواهد شد.

ضمن تقدیر از زحمات کلیه فرهنگیان شهرستان و علی الخصوص آموزگاران شاغل در دبستان شهید قیطاسی، انتظار داریم این اولیا نیز با سعه صدر با موضوع برخورد نماید. و با اعتماد به صحبت های آموزش و پرورش شهرستان، فرزندان خود را راهی کلاس درس نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار