زنگ شروع سال تحصیلی جدید در ۱۰۶ فضای آموزشی برای ۹ هزار دانش آموز ایوانی نواخته شد.
کد خبر: ۷۸۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵ 23 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  همزمان با اولین روز از ماه مهر ۹ هزار دانش آموز ایوانی در مقاطع مختلف راهی کلاس های درس شدند تا فصل تعلیم و تربیت را آغاز کنند.

امام جمعه موقت شهر ایوان در این آیین در سخنانی به اهمیت تعلیم و تربیت در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر جامعه از سطح آگاهی و دانایی بالایی برخوردار باشد شاهد پدید آمدن ناهنجاری ها در جامعه نیستیم.

حجت الاسلام علی احمدیان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دین اسلام ارزش والایی برای علم و دانش قائل شده و خداوند بارها در قرآن بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید کرده است.

وی ادامه داد: اگر انسان خطا کرده و مرتکب گناه و فساد در جامعه شده و دست به انجام ناهنجاری هایی می زند به خاطر عدم آگاهی است و باید او را نسبت به مسائل آگاه کرد.

امام جمعه موقت ایوان تاکید کرد: اگر بخواهیم دانایی تاثیر بیشتری برجامعه داشته و شاهد پدید آمدن انسان های خوب باشیم باید به قلب هم توجه شود چون قلب کانون حیات انسانی حیات انسانی است چرا که آنچه که به عنوان علم به قلب راه پیدا کرده تبدیل به علم می شود و به ایمان محرکی برای انسان تبدیل شدهکه به سمت کارهای نیک و پسندیده سوق پیدا می کند.

حجت الاسلام احمدیان به اهمیت نماز و سوق دادن دانش آموزان به سمت این فریضه الهی تاکید کرد و ادامه داد: معلمی موفق است که علاوه برتلاش در عرضه علم دانش آموزان را به سمت مسجد نیز سوق دهد.

در این آئین که هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد، تعدادی از مسئولان محلی، جمعی از اولیا و مربیان شهرستان ایوان حضور داشتند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار