مدیرکل امور عشایر استان ایلام:
مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از ۷ هزار و ۹۰۰ تن سال گذشته به ۸ هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ 23 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی سلیمی مدیرکل امور عشایر ایلام، گفت: ارائه تسهیلات کم ‌بهره از محل بند(ب) ماده ۵۲، قانون الحاق ۲، ماده ۱۰ و ۱۲ بحران  و از محل اشتغال روستاییان و عشایر علاوه بر افزایش تولیدت سبب رونق محصلات عشایر نیز شده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از ۵ هزار خانوار عشایر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام تصریح کرد: افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از ۷ هزار و ۹۰۰ تن سال گذشته به ۸ هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری افزایش داشته است.

وی یادآور شد: سالانه ۷۹۰۰تن گوشت قرمز و سفید، ۲۵ هزار و ۱۷۸ تن شیر، ۱۵۷۰ تن پشم، ۳۱۰۰ تن محصولات باغی، ۴۱ هزار تن محصولات زراعی و ۳۷۲ تن کشک توسط عشایر استان تولید می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: ۵۹ درصد قلمرو عشایر در مناطق استراتژیک و نظامی یا دور افتاده یا در حاشیه مرز قرار دارد و استقرار عشایر در نوار مرزی هزینه حراست از مرز را کاهش می‌دهد.

وی عنوان کرد: هر سیاه چادر عشایری در مرز علاوه بر این که یک کارگاه تولیدی است، یک پاسگاه انتظامی هم تلقی می‌شود.

گفتنی است، ایلام بیش از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد(از سومار تا فکه) و همین استقرار عشایر در نوار مرزی هزینه حفظ و حراست از مرز را برای ما کاهش می ‌دهد./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار