استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: در حالیکه خروج زائران ایرانی از مرز مهران در بازه زمانی اول محرم تا ۲۱ محرم سال ۹۷ حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بوده است این میزان در سال ۹۸ به ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده است که رشدی ۵۲۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۷۸۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵ 23 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی به اتمام پروژه های در دست اقدام در جهت رفع گره های ترافیکی تا اربعین امسال ازجمله زیرگذر ارغوان، آسفالت و تکمیل کمربند غربی مهران، ایحاد کمربند شرقی پایانه برکت به طول ۴ کیلومتر، تکمیل زیرگذر واقع در تلاقی کمربندی غربی و مسیر مهران به پایانه تا اربعین امسال اشاره کرد و گفت: افزایش یک پارکینگ بزرگ دیگر به مساحت ۱۰ هکتار علاوه بر ۸۰ پارکینگ موجود، استقرار اکیپ ماشین آلات راهسازی استان های معین ( آذربایجان شرقی، گیلان، قم، همدان، قزوین و مازندران و همچنین دو استان مرکزی و لرستان در حال انتقال ماشین آلات راهسازی هستند)، استقرار ۹۰ پایگاه ثابت و سیار خدمات بهداشتی و درمانی در مسیرهای اربعین استان، بکارگیری ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورولانس، هماهنگی و پیگیری جهت استقرار ۹ فروند بالگرد جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی برای اربعین امسال در دستور کار است.

وی در ادامه به خدمات امدادی در اربعین امسال نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد ۱۴ پایگاه موقت امدادی و ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات در مسیرهای مواصلاتی، آمادگی کامل ۳۵ تیم عملیاتی و استقرار ۳ تیم واکنش سریع در قرارگاه مرزی مهران، استقرار ۵ تیم موتوری در پایانه مرزی مهران، اختصاص ۳۸ دستگاه آمبولانس و ۱۴ دستگاه خودرو نجات و ... از جمله اقداماتی هست که برای اربعین امسال در این حوزه تدارک دیده شده است.

وی سپس اشاره ای هم به مسیر ایلام به مهران داشت و گفت: از ۱۰۲ کیلومتر مسیر چهاربانده ایلام - مهران تنها ۹ کیلومتر مسیر باقی مانده که تا نیمه اول سال آینده کل این مسیر چهاربانده می شود.

استاندار ایلام در ادامه از رشد ۱۹۱ درصدی تردد (رفت و برگشت زوار ایرانی و خارجی) از مرز مهران از اول محرم تاکنون خبر داد و گفت: ظرف ۲۱ روز گذشته از اول محرم تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته است.

وی ادامه داد: این درحالی است که از اول محرم تا ۲۱ محرم پارسال حدود ۱۸۱ هزار و ۹۶۰ تردد به ثبت رسیده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار