مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری از طریق سه استان کرمانشاه، لرستان و خوزستان در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۷۸۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱ 22 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس بیرامی اظهار داشت: استان ایلام در حوزه فناوری و اطلاعات یکی از استان های برخوردار کشور لحاظ می شود.

وی ادامه داد: در چهار سال اخیر استان سیر صعودی در این حوزه داشته و هم اکنون رتبه سیزدهم کشور را در بحث حوزه فناوری اطلاعات دارد و در نوار غربی کشور به عنوان استان اول محسوب می شود.

بیرامی افزود: بیش از ۹۴ درصد جمعیت استان به شبکه های تلفن همراه دسترسی دارند و با توجه به پروژه هایی که در دست اقدام است این برنامه ریزی تا پایان سال این میزان پوشش جمعیتی به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: بیش از ۸۴ درصد روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تصریح کرد: ۸۸ درصد جاده های استان تخت پوشش شبکه های تلفن همراه است و هیچ نقطه ای از استان مشکل تلفن ثابت نداریم.

وی ادامه داد: شاید ظرفیت کنگره عظیم اربعین حسینی یکی از دلایلی بوده که توانستیم هر ساله خدماتی را به استان بتوانیم گسیل کنیم که شاهد رشد این حوزه هم بودیم.

وی افزود: در حوزه زیرساخت های ارتباطی علاوه بر شبکه های رادیویی و کابلی که در استان داریم، تمام شهرهای استان به شبکه های فیبر نوری، شبکه های نسل سه و چهار متصل هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری از طریق سه استان کرمانشاه، لرستان و خوزستان در استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته دو مرز چیلات و چنگوله نیز توانستیم زیرساخت فیبر نوری این دو مرز جدید را به عنوان یک ظرفیت آماده کنیم، با رسمیت پیدا کردن این دو مرز زیرساخت ارتباطی آنها نیز آماده است.

وی گفت: اربعین در فرهنگ و برنامه های ما یک جایگاه بزرگ و جهانی است، روز به روز شاهد افزایش زائران اباعبدالله الحسین(ع) و به ویژه تردد از مرز مهران هستیم.

وی افزود: زائرینی که از مرز مهران و استان ایلام تردد خواهند کرد بدون شک ازخدمات حوزه ارتباطات استفاده خواهند کرد  امسال نیز مانند سال های گذشته برنامه ریزی های خوبی در این حوزه انجام شده است./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار