مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ۸۵ غرفه صنایع دستی در استان بمناسبت ایام اربعین حسینی (ع) و در مسیر تردد زائران برگزار می شود.
کد خبر: ۷۸۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶ 21 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در ۶ شهرستان ایلام به مناسبت ایام اربعین حسینی در مسیر تردد زائران برگزار می شود.

وی افزود: از این تعداد ۳۰ غرفه در ایلام، ۱۵ غرفه در مهران، ۲۰ غرفه در دهلران، ۱۰ غرفه در چرداول، پنج غرفه در ایوان و پنج غرفه در سیروان در مسیر تردد زائران اربعین برپا می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام یادآور شد: این غرفه ها شامل انواع لباس های محلی، گلیم نقش برجسته، احجام سنگی، معرق و منبت، چرم، سفال، عسل طبیعی و ... است.

شنبه زاده گفت: کلیه محصولات این نمایشگاه ها با هماهنگی به عمل آمده با صنعتگران با تخفیف ویژه به زائران ارائه می شوند.

وی هدف از برپایی غرفه های صنایع دستی در مسیر تردد زائران را شناساندن و عرضه محصولات بومی محلی در راستای ترویج صنایع دستی استان عنوان کرد.

شنبه زاده با بیان اینکه تردد زائران اربعین زمینه آشنایی با صنایع دستی را در استان فراهم می کند، گفت: تردد زائران ضمن ارائه خدمات به زائران فرصتی را برای شناساندن صنایع دستی و سوغات محلی برای ایلامیان ایجاد کرده که باید از آن استفاده مناسبی شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار