نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره بر نقش مؤثر قضات در تحقق عدالت در جامعه گفت: قضاوت و داوری کاری بسیار خطیر و پرمسئولیت است.
کد خبر: ۷۸۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 21 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار  در دیدار با رئیس کل جدید دادگستری استان ایلام، قضاوت را جایگاهی مهم و جزو شئونات پیامبر، امامان و ولی فقیه دانست و اظهار داشت: داوری کردن مقوله ای بسیار مهم و ارزشمند است و نقش آن در جامعه نیز بسیار تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه قضات در داوری ها و اظهار نظر دقت لازم را داشته باشند، افزود: اگر حکمی صادر و قطعی شد دیگر برگشت پذیر نیست، چنانچه اشتباهی سهوی در صدور حکم سر بزند اشتباهش از بیت المال جبران می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: قضات جوان باید شان و منزلت این جایگاه را حفظ کنند چرا که اگر این ویژگی درک نشود هم برای خود و هم برای دیگران مشکل ایجاد می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه هدف از تشکیل قوه قضائیه ایجاد احساس آرامش در جامعه و احقاق حق مظلومان از ظالمان است، اضافه کرد: وظیفه دستگاه قضا دشوار و سنگین است زیرا جان، مال و آبروی مردم در دستان این افراد قرار دارد، از آن طرف هم لغزیدن قاضی مشکل ساز است.

وی مسئولیت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک امانت الهی دانست و تاکید کرد: در راستای ایجاد آرامش ، امنیت و اجرای عدالت از اقدامات قانونی دستگاه قضایی در استان حمایت خواهیم کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار