مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از مشخص شدن پیمانکار پروژه راه آهن اسلام آباد - ایلام و آغاز عملیات ابتدایی این طرح ملی خبر داد و گفت: پروژه راه‌آهن ایلام یک گام به اجرایی شدن نزدیک شده است.
کد خبر: ۷۸۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 18 September 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر کاظمی افزود: آرزوی دیرینه مردم ایلام به ثمر رسید و با تلاش و پیگیری مستمر فاز اول اجرای راه آهن اسلام آباد - ایلام در زمان سفر رئیس جمهوری به استان کلنگ زنی خواهد شد.

وی گفت: طی سال های گذشته کار مطالعات راه آهن ایلام انجام شد اما اجرای آن به تاخیر افتاد که در دیدارهای اخیر با مسئولان عالی رتبه کشوری و با پیگیری مستمر مدیریت ارشد استان به زودی این مطالبه مردم وارد فاز اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از انتخاب پیمانکار مربوطه این پروژه بزرگ خبر داد و یادآور شد: طول اجرای این قطعه ۱۷ کیلومتر است و اعتبار اولیه آن نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

کاظمی تاکید کرد: تا قبل از سفر رئیس جمهوری به استان و کلنگ زنی این پروژه، مسیر مورد نظر اجرای این قطعه به پیمانکار مربوطه جهت مستقر کردن تجهیزات کارگاهی تحویل تا عملیات ابتدایی آن آغاز شود.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

توپوگرافی خشن، وجود ناهمواری و پستی و بلندی فراوان در کنار کوهستانی بودن بخش عمده ای از ایلام باعث شده این استان در مقایسه با دیگر مناطق کشور حتی استان های همسایه از حیث راه از کم توسعه ترین مناطق باشد./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار