معاون اقتصادی استاندار ایلام خبر داد ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از اخذ مجوز گذر مرزی کالا و مسافر برای بازارچه مرزی چیلات دهلران توسط هیات دولت خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 17 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی  در نشست کارگروه توسعه صادرات استان اظهار داشت: خوشبختانه هیات دولت در نشست اخیر خود مجوز بازارچه مرزی چیلات را به واحد گمرکی تغییر داد تا از این طریق کالا و مسافر به کشور عراق تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: پیگیری ها و نشست های مکرر با مسئولان محلی از طریق بخش خصوصی و شیوخ محلی دهلران و مسئولان کشور عراق برگزار شد تا این واحد گمرکی وارد فاز اجرایی شود و اکنون بیشتر زیرساخت های آن آماده است.

معاون استاندار ایلام ابراز امیدواری کرد با راه اندازی این واحد گمرکی علاوه بر تردد زوار اربعین و ترانزیت کالا این مرز همچون مرز بین المللی مهران از اهمیت و جایگاه خاصی بویژه از منظر صادرات برخوردار شود.

نعمتی در ادامه از ممنوعیت صادرات هندوانه به کشور عراق خبر داد و افزود: این اقدام به دلیل افزایش تعرفه از سوی دولت عراق در راستای حمایت از تولیدات داخلی خودشان انجام گرفته است.

وی خواستار برگزاری دوره آموزشی برای صاحبان کارت های بازرگانی شد و گفت: این دوره های آموزشی نیاز ضروری بازرگانان و تجار است تا از قوانین گمرکی و مالیاتی و ... اگاه شوند و صاحبان کارت های بازرگانی با اجاره دادن این کارت ها دچار عواقب بعدی نشوند.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست به افزایش ۱۹ درصدی آمار صادرات استان اشاره کرد و گفت: میزان صادرات پنج ماهه ابتدایی سال جاری از نظر وزنی ۸۲۲ هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸۴ تن افزایش داشته است.

یاراله نصیری اظهار داشت: همچنین در این مدت ۵۰۷ میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به ۴۲۷ میلیون دلار دوره مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد پایدار داشته است.

وی دلیل افزایش صادرات از مرز بین المللی مهران را اصلاح فرآیندها و نقش مدیر گمرک در تعامل با طرف عراقی و همچنین برگزاری جلسات مکرر با مسئولان کشور عراق برشمرد.

وی از تشکیل ۵۸ فقره پرونده قاچاق کالا و رشد ۲۸۷ درصدی آن در استان خبر داد و گفت: همچنین برای ۱۴ سرکاروان متخلف در امر زوار پرونده قضایی تشکیل شده است.

در ادامه این نشست به بررسی وضعیت بازارچه مرزی مهران و تعهدات همیاری شهرداری در قبال آن و همچنین طرح های اداره راهداری و حمل و نقل و دفتر فنی استانداری اشاره شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار