رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از اختصاص سهمیه حدود ۴۰۰ هزار دفترچه که با ارز دولتی تامین اعتبار شده اند به دانش آموزان بی بضاعت این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲ 17 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ یاراله نصیری اظهار داشت: از این میزان سهم مناطق محروم ۲۰۰ هزار جلد و ۲۰۰ هزار جلد نیز سهم نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی است که با ارز دولتی و نرخ ۵۰ درصد زیر قیمت بازار تامین اعتبار شده اند تا در اختیار دانش آموزان استان قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام گرفته نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی استان اقدام لازم را در خصوص تامین اعتبار و خرید این دفترچه ها انجام داده اند و سهمیه خود را دریافت می کنند ولی آموزش و پرورش تاکنون اقدامی نکرده که انتظار داریم تعاونی های فرهنگیان را در این راستا فعال و نسبت به جذب سهمیه دفترچه از محل مناطق محروم اقدام کند.

رئیس سازمان صمت ایلام تاکید کرد: این اقدام همه ساله توسط دولت در راستای حمایت از مصرف کننده و تنظیم بازار و تعدیل قیمت لوازم التحریر در آستانه فصل بازگشایی مدارس صورت می گیرد.

نصیری افزود: قیمت این دفترچه ها در شرایط اقتصادی امروز و گرانی کاغذ بسیار مناسب بوده که امیدواریم با اقدام به موقع در اختیار دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت استان قرار بگیرند.

وی گفت: همچنین وزارت صنعت ، معدن و تجارت در راستای تعدیل قیمت لوازم التحریر در آستانه فصل بازگشایی مدارس با ابلاغ نامه ای به شرکت غله خواستار واگذاری مراکز به صورت رایگان در اختیار نمایشگاه پاییزه شد که خوشبختانه این نمایشگاه توسط اتاق اصناف اکنون در مرکز استان و برخی شهرستان ها برپا شده است.

وی از نظارت مستمر بازرسان این اداره کل بر بازار به ویژه بر کالاهای پر مصرف کیف و کفش و لوازم التحریر خبر داد و گفت: این نظارت ها با همکاری بازرسان و اداره کل تعزیرات حکومتی همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه از شروع فعالیت اجرایی نمایشگاه میوه و تره بار و اتومبیل داران خبر داد و گفت: قرار شد شهرداری در موضوع بازارچه میوه و تربار نسبت به قرارداد و عقد تفاهم زمین به سرعت اقدام کند.

وی همچنین از اتاق اصناف و واحدهای صنفی خواست تا با سرعت بیشتری به شهرک صنعتی مراجعه کنند و زمین مورد نیاز واحدهای صنوف آلاینده را بر اساس بررسی و قرارداد در اختیار بگیرند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار