معاون اقتصادی استاندار ایلام خبر داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به فرصت مناسب بخشش ۱۰۰ درصدی جرائم بیمه ای تا پایان مهرماه برای فعالان بخش معدن که بدهی خود را تسویه کنند اشاره کرد و گفت: این زمان بهترین فرصت برای بخش معادن است زیرا ممکن است دیگر هیچ وقت تکرار نشود.
کد خبر: ۷۸۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 17 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست با اعضای خانه معادن ایلام اظهار داشت: معدن یکی از ظرفیت های ویژه استان ایلام است که در بحث کانی های غیر فلزی دارای ذخایر ارزشمندی است البته با توجه به بازدید تیم اقتصادی از استان کارشناسان اعلام داشتند که احتمال وجود کانی های فلزی در استان بعید نیست و رگه های زمین شناسی بررسی شده را صحت ادعای خود اعلام داشتند.

وی افزود: شرکت ایمیدرو پس از انجام مذاکره و بررسی های انجام گرفته قرار شد کار بررسی مطالعاتی و اکتشاف کانی های فلزی را در استان انجام دهد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: ایلام از نظر وجود کانی های غیر فلزی غنی است اما استفاده مطلوبی از کانی های غیر فلزی به دلیل خام فروشی صورت نگرفته که این امر نیازمند بررسی و سرمایه گذاری برای توسعه و استفاده بهینه از این کانی ها است.

نعمتی تاکید کرد: اکنون معادن زیادی شامل خاک، گچ، شن و ماسه و بیتومین در استان وجود دارد که نیازمند سرمایه گذاری در این زمینه هستیم تا بتوان علاوه بر افزایش تولید اشتغال مناسبی در این بخش ایجاد شود.

وی گفت: متاسفانه ایلام سالها درگیر جنگ تحمیلی بوده و سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها و توسعه ای استان انجام نگرفته و اکنون پس از سالها دولت با محدودیت بودجه ای مواجه است اما با این وجود استان نیازمند سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

معاون اقتصادی استاندار ایلام ادامه داد: خانه معدن استان باید با تشکیل شورای هماهنگی معادن کوچک ظرفیت های بخش معدن را به فعالان این حوزه اطلاع رسانی کند تا بتوان با قدرت از این ذخایر ارزشمند بهره مند شد.

نعمتی به فرصت مناسب بخشش ۱۰۰ درصدی جرائم بیمه ای تا پایان مهرماه برای فعالان بخش معدن که بدهی خود را تسویه کنند اشاره کرد و گفت: این زمان بهترین فرصت برای بخش معادن است زیرا ممکن است دیگر هیچ وقت تکرار نشود.

وی افزود: اکنون نیاز است بخش معدن استان با تکمیل ظرفیت، احیا، افزایش تولید گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال در استان بردارد.

وی یادآور شد: دولت نیز با اختصاص طرح هایی حامی این بخش ها است و می توان از طرح کارورزی، پرداخت حق بیمه کار اولی ها و یارانه دستمزد در این عرصه استفاده کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار